|
Vyučující
|
-
Zálešáková Magda, Mgr.
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Řečové intence a situace - Jak se kdo má, jak se daří, co je nového - Kde kdo byl a co dělal - Jak kdo vypadá, jak se kdo obléká - Jaké kdo má povahové vlastnosti - Jaké je a bylo počasí - Časování sloves - Skloňování přídavných jmen - Skloňování řadových číslovek - Slovesné vazby - Psaní data - Vyjádření možnosti, nemožnosti, nutnosti - Vyjádření data a letopočtu - Test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Individuální práce studentů, Práce studentů ve dvojicích
- Domácí příprava na výuku
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student ovládá základní slovní zásobu a základní jazykové struktury na úrovni absolvovaných kurzů A1R1, A2R2, na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Student ovládá základní slovní zásobu a základní jazykové struktury na úrovni absolvovaných kurzů A1R1, A2R2, na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
| vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky |
| definovat intonaci |
| definovat intonaci |
| popsat pohyblivý přízvuk |
| popsat pohyblivý přízvuk |
| identifikovat zásady tvorby prvního časování |
| identifikovat zásady tvorby prvního časování |
| identifikovat zásady tvorby druhého časování |
| identifikovat zásady tvorby druhého časování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
| ovládat azbuku v ústní i písemné komunikaci |
| využít ruštinu k vedení dialogu |
| využít ruštinu k vedení dialogu |
| připravit překlad jednoduchých textů |
| připravit překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události, témata |
| interpretovat události, témata |
| praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
| praktikovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Práce studentů ve dvojicích |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky. Praha, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
|