|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
-
Zálešáková Magda, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Ve škole - Řadové číslovky - Jak se orientovat ve městě - Předložkové vazby odlišné od češtiny - Jak se ptát a jak odpovídat na dotazy - Skloňování podstatných jmen a zájmen - Co komu koupit, kolik co stojí - Časování sloves - Jak informovat o Praze, která místa navštívit - Nesklonná podstatná jména - Test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student ovládá základní slovní zásobu a základní jazykové struktury na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Student ovládá základní slovní zásobu a základní jazykové struktury na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky definovat intonaci popsat pohyblivý přízvuk vyjmenovat zásady tvorby prvního časování vyjmenovat zásady tvorby druhého časování |
| vysvětlit přízvučné a nepřízvučné slabiky definovat intonaci popsat pohyblivý přízvuk vyjmenovat zásady tvorby prvního časování vyjmenovat zásady tvorby druhého časování |
| Student dokáže komunikovat písemně i ústně na témata, která se v jednotlivých lekcích probrala, orientuje se v ruském systému časování sloves. |
| Student dokáže komunikovat písemně i ústně na témata, která se v jednotlivých lekcích probrala, orientuje se v ruském systému časování sloves. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| použít azbuku v ústní i písemné komunikaci využít ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů poskytnout informace o známých tématech interpretovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
| použít azbuku v ústní i písemné komunikaci využít ruštinu k vedení dialogu provést překlad jednoduchých textů poskytnout informace o známých tématech interpretovat souhlas, nesouhlas, pochybnost |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Pařízková, Štěpánka. Ruština pro začátečníky a samouky. Praha, 2010. ISBN 978-80-7238-958-2.
|