|
Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika akademického jazyka, změna slovní zásoby a gramatiky, styl 2. Organizace textu 3. Síla struktury 4. Spojky a spojovací struktury 5. Odstavce, interpunkce 6. Identifikace klíčových informací v textu 7. Parafrázování 8. Texty od obecného ke specifickému 9. Definice a způsoby definování v akademickém psaní 10. Texty typu problém - řešení 11. Popis procesu a postupu 12. Popis grafu a komentování výsledků 13. Správná síla tvrzení 14. Psaní shrnutí, citace zdroje, plagiátorství
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza textu, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 112 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 56 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 56 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Podmínkou pro studium v kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
| Podmínkou pro studium v kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
| Výsledky učení |
|---|
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
| rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
| identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
| identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
| identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
| aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
| aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
| aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
| používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
| jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
| jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
| popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
| popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
| nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
| nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
| srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
| srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
| analyzovat obsah odborného textu |
| analyzovat obsah odborného textu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Esej |
| Esej |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., McCarter. Oxford EAP - A Course in English for Academic Purposes (B2). Oxford, 2012. ISBN 978-0-19-400178-6.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. ISBN 9781730784163.
-
Patricia Goodson. Becoming an academic writer. Sage Publications Inc, 2016. ISBN 9781483376257.
-
Swales, J.M., Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students, 3rd Edition. Ann Arbor, Michigan, 2012. ISBN 978-0-472-03475-8.
|