|
Vyučující
|
-
Atcheson Hana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Kritické čtení odborných textů a článků z odborných časopisů - Shrnutí konverzace - Shrnutí slyšeného projevu nebo přednášky - Psaní souhrnu na základě samostudia odborných textů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 28 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 až C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate až pre-advanced. |
| Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 až C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate až pre-advanced. |
| Výsledky učení |
|---|
| Na jazykové úrovni B2+ v oblastech: - formálního členění článku v odborném impaktovaném časopisu - zásady pro formální členění shrnutí akademického textu a přednášky - gramatice pro akademický písemný a mluvený projev - slovní zásobě pro akademický písemný a mluvený projev |
| Na jazykové úrovni B2+ v oblastech: - formálního členění článku v odborném impaktovaném časopisu - zásady pro formální členění shrnutí akademického textu a přednášky - gramatice pro akademický písemný a mluvený projev - slovní zásobě pro akademický písemný a mluvený projev |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - analyzovat odborný text nebo přednášku za účelem vytvoření jeho shrnutí - rozpoznat v textu rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací - rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje - používat vhodné literární zdroje a správně je citovat - identifikovat a používat spojky a další jazykové nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| - analyzovat odborný text nebo přednášku za účelem vytvoření jeho shrnutí - rozpoznat v textu rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací - rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje - používat vhodné literární zdroje a správně je citovat - identifikovat a používat spojky a další jazykové nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students. Oxon, 2011. ISBN 978-0415595810.
-
de Chazal, E. and McCarter, S. Oxford EAP, A Course in English for Academic Purposes. Oxford, OUP, 2012. ISBN 9780194001786.
-
Swales, J.M. and Feak B. C. Academic Writing for Graduate Students. Michigan, 2004. ISBN 978088560.
|