|
Vyučující
|
-
Orsavová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Pečivová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika akademického jazyka 2. Síla struktury 3. Spojky a spojovací struktury 4. Parafrázování 5. Odstavce, interpunkce 6. Správná síla tvrzení 7. Popis grafu a komentování výsledků 8. Formát a struktura vědeckého článku 9. Text formátu od obecného ke specifickému, problém - řešení 10. Metodika 11. Výsledky a diskuze 12. Shrnutí a závěr 13. Úvod, CARS model 14. Abstrakt, název, klíčová slova
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Podmínkou pro studium v kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
| Podmínkou pro studium v kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
| Výsledky učení |
|---|
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| rozpoznat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
| rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
| identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
| identifikovat a správně používat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
| identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| identifikovat a správně používat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
| aplikovat zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
| aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
| aplikovat zásady správného členění odborné prezentace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
| používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
| jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
| jasně formulovat cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
| popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, modely |
| popsat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, modely |
| nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
| nalézt a formulovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
| srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
| srovnat a popsat různé experimentální metody výzkumu |
| analyzovat obsah odborného textu |
| analyzovat obsah odborného textu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| E-learning |
| E-learning |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| E-learning |
| E-learning |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Esej |
| Esej |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., McCarter. Oxford EAP - A Course in English for Academic Purposes (B2). Oxford, 2012. ISBN 978-0-19-400178-6.
-
Jari Saramäki. How to write a scientific paper. 2018.
-
Patricia Goodson. Becoming an academic writer. Sage Publications Inc. 2016.
-
Swales, J.M., Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students, 3rd Edition. Ann Arbor, Michigan, 2012. ISBN 978-0-472-03475-8.
|