|
Vyučující
|
-
Svobodová Dagmar, Ing. MSc.
|
|
Obsah předmětu
|
Čtení - Struktura vět. - Rychlé čtení, vyhledávání informací (skimming, scanning). - Shrnutí. - Účel textu. Psaní - Přístup k akademickému psaní. - Od obecnému ke specifickému. - Problém, proces, řešení. - Komentář k číselným údajům (tabulky, grafy). - Psaní souhrnu. Psaní jednotlivých částí odborného článku - Metody a materiály. - Výsledky (+diskuse). - Úvod. - Závěr(y), poděkování. - Název. - Abstrakt, klíčová slova.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Podmínkou pro studium v kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
| Podmínkou pro studium v kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
| Vstupní úroveň angličtiny minimálně středně pokročilý (B2). |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| |
| |
| popsat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| popsat rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací |
| identifikovat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
| identifikovat nevhodné či neověřitelné literární zdroje |
| vybrat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
| vybrat akademický styl jazyka se všemi jeho specifiky v gramatice a slovní zásobě |
| identifikovat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| identifikovat spojky a spojovací výrazy a další nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| vysvětlit zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
| vysvětlit zásady formálního členění odborného článku určeného k publikaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
| používat vhodné literární zdroje a správně je citovat |
| navrhnout cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
| navrhnout cíl vědeckého výzkumu i s jeho limity |
| interpretovat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
| interpretovat slovně neverbální komplexní data, tabulky, grafy, soustavy rovnic, matematické modely |
| charakterizovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
| charakterizovat trendy vyplývající z konkrétních dat |
| rozlišit různé experimentální metody výzkumu |
| rozlišit různé experimentální metody výzkumu |
| analyzovat obsah odborného textu |
| analyzovat obsah odborného textu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| E-learning |
| E-learning |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Esej |
| Esej |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
de Chazal, E., McCarter, S.. A Course in English for Academic Purposes (B2). Oxford, 2012. ISBN 978-0-19-400178-6.
-
Goodson,P. Becoming an academic writer. Sage publications, 2018. ISBN 9781483376257.
-
Saramaki, J. How to write a scientific paper. 2018. ISBN 0781730784163.
-
Swales, J.M.,Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students 3rd edition. Ann Arbor, 2012. ISBN 9780472034758.
-
Swan, M., Walter, C. Oxford English Grammar Course Intermediate with Answers. Oxford, 2011. ISBN 9780194420822.
|