|
Vyučující
|
-
Atcheson Hana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Přístup k akademickému psaní - Od obecného ke specifickému v odborném textu - Abstrakt a shrnutí článku - Souhrn delšího písemného textu - Souhrn přednášky - Souhrn konverzace Předmět je určen pro jazykovou úroveň B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, což odpovídá úrovni upper intermediate.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 34 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Podmínkou pro zahájení kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně intermediate (B2) a úspěšné absolvování kurzů DVU1 a DVU2. |
| Podmínkou pro zahájení kurzu je vstupní úroveň angličtiny minimálně intermediate (B2) a úspěšné absolvování kurzů DVU1 a DVU2. |
| Výsledky učení |
|---|
| Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - formálního členění článku v odborném impaktovaném časopisu - zásady pro formální členění shrnutí akademického textu a přednášky - gramatice pro akademický písemný a mluvený projev - slovní zásobě pro akademický písemný a mluvený projev |
| Po absolvování předmětu má student jazykové znalosti minimálně na úrovni B2+ a výše v oblastech: - formálního členění článku v odborném impaktovaném časopisu - zásady pro formální členění shrnutí akademického textu a přednášky - gramatice pro akademický písemný a mluvený projev - slovní zásobě pro akademický písemný a mluvený projev |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Po absolvování předmětu je student schopen - analyzovat odborný text nebo přednášku za účelem vytvoření jeho shrnutí - rozpoznat v textu rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací - rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje - používat vhodné literární zdroje a správně je citovat - identifikovat a používat spojky a další jazykové nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| Po absolvování předmětu je student schopen - analyzovat odborný text nebo přednášku za účelem vytvoření jeho shrnutí - rozpoznat v textu rozdíl mezi vědeckým faktem, názorem a spekulací - rozpoznat nevhodné či neověřitelné literární zdroje - používat vhodné literární zdroje a správně je citovat - identifikovat a používat spojky a další jazykové nástroje sloužící k udržení koherentnosti a návaznosti textu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Esej |
| Esej |
|
Doporučená literatura
|
-
Chazal de, E. McCarter S. Oxford EAP, A course in English for Academic Purposes. OUP, 2012. ISBN 9780194001786.
-
McCarthy, M. and O´Dell, F. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2008. ISBN 978 0 521 68939 7.
-
Paterson, K. Oxford Grammar for EAP. OUP, 2013. ISBN 978 0 19 432999 6.
-
Ravelli, L. Paltridge, B. & Starfield, S. (Eds.). Doctoral Writing in the Creative and Performing Arts. Libri Publishing, 2014. ISBN 978-1909818477.
-
různí autoři. literatura z oboru doporučená školitelem.
-
různí autoři. učebnice anglické gramatiky a slovní zásoby.
-
Swales, J.M. and Feak, Ch.B. Academic Writing for Graduate Students. The University of Michigan, 2012. ISBN 978 0 472 03475 8.
|