|
Vyučující
|
-
Lengálová Anežka, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Samostudium odborné literatury doporučené školitelem v rozsahu min. 200 stran textu. - Příprava a přednes 3-4 prezentací přímo z oblasti studentova výzkumu (na základě přečtené literatury, příp. příprava pro prezentaci na konferenci). - Prezentace jsou hodnoceny ostatními studenty a vyučujícím, sleduje se pokrok. - Další aspekty komunikace (společenská konverzace) a aktivit v průběhu konference. - Prezentace výsledků výzkumu pro veřejnost.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Analýza prezentace, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Absolvování kurzu CPTP1. Znalost angličtiny na úrovni C1. |
| Absolvování kurzu CPTP1. Znalost angličtiny na úrovni C1. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| komunikovat v oblasti své odbornosti. |
| komunikovat v oblasti své odbornosti. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student popíše obecnou strukturu ústní prezentace vyjmenuje způsoby motivace publika na začátku prezentace a jejího silného zakončení charakterizuje rysy neverbální komunikace vyjmenuje základní možnosti reakcí na dotazy publika popíše zásady společenské konverzace v prostředí mezinárodních konferencí |
| Student popíše obecnou strukturu ústní prezentace vyjmenuje způsoby motivace publika na začátku prezentace a jejího silného zakončení charakterizuje rysy neverbální komunikace vyjmenuje základní možnosti reakcí na dotazy publika popíše zásady společenské konverzace v prostředí mezinárodních konferencí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student používá odbornou literaturu (formální jazyk) a získané informace prezentuje ústně (neformální jazyk) aplikuje obecnou strukturu na vlastní prezentace používá prostředky pro získání pozornosti publika na začátku prezentace a zanechání silného dojmu na jejím konci využívá neverbálního jazyka pro ilustraci obsahu prezentace a udržení pozornosti publika reaguje odpovídajícím způsobem na dotazy z publika (dokáže vyřešit situaci) připraví ústní prezentaci na téma ze své odborné oblasti realizuje společenskou konverzaci (small talk) |
| Student používá odbornou literaturu (formální jazyk) a získané informace prezentuje ústně (neformální jazyk) aplikuje obecnou strukturu na vlastní prezentace používá prostředky pro získání pozornosti publika na začátku prezentace a zanechání silného dojmu na jejím konci využívá neverbálního jazyka pro ilustraci obsahu prezentace a udržení pozornosti publika reaguje odpovídajícím způsobem na dotazy z publika (dokáže vyřešit situaci) připraví ústní prezentaci na téma ze své odborné oblasti realizuje společenskou konverzaci (small talk) |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| E-learning |
| E-learning |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
Carter, M. Designing Science Presentations. 2013. ISBN 978-0-12-385969-3.
-
Lengálová, Anežka. Communication skills for international conferences. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-508-3.
-
Reinhart, Susan. Giving Academic Presentations. Ann Arbor : Michigan University Press, 2002. ISBN 047208884X.
-
různí autoři. literatura z oboru doporučená školitelem.
-
různí autoři. učebnice anglické gramatiky a slovní zásoby.
|