|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Raduga po novomu 1 - intonace otázek, profese - pokračování, 7. pád j.č. vybraných podstatných jmen - 4. pád osobních zájmen, časování slovesa chtít - zájmy, záliby, časování sloves líbit se, zajímat se o něco - volný čas, volnočasové aktivity - I. a II. časování sloves typu číst, bydlet, mluvit, studovat - opakování výslovnosti nepřízvučných a přízvučných samohlásek - slovesa se skupinou - ova/ - eva, časování zvratných sloves, výslovnost zakončení zvrtaných sloves - časování sloves se změnou kmenové souhlásky - slovesné vazby odlišné od JČ, test - seznamování se, slovesa se změnou kmenové souhlásky - pokračování - časování zvratných sloves - pokračování - slovesné vazby, inzerát - skloňování osobních zájmen - písemný test, ústní zkouška - příprava
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 22 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| V tomto předmětu se předpokládá znalost fonetického a grafického systému ruského jazyka, struktury ruské věty, koncovek podstatných jmen v jednotném a množném čísle a základních číslovek. |
| V tomto předmětu se předpokládá znalost fonetického a grafického systému ruského jazyka, struktury ruské věty, koncovek podstatných jmen v jednotném a množném čísle a základních číslovek. |
| Výsledky učení |
|---|
| Student dokáže komunikovat písemně i ústně na témata, která se v jednotlivých lekcích vybrané učebnice probrala. Student se orientuje v ruském systému časování sloves. Využívá slovní zásoby k porozumění doplňkových textů. Orientuje se v ruských reáliích. Jazykové znalosti a schopnosti jsou na úrovni A1 Evropského rámce pro cizí jazyky. |
| Student dokáže komunikovat písemně i ústně na témata, která se v jednotlivých lekcích vybrané učebnice probrala. Student se orientuje v ruském systému časování sloves. Využívá slovní zásoby k porozumění doplňkových textů. Orientuje se v ruských reáliích. Jazykové znalosti a schopnosti jsou na úrovni A1 Evropského rámce pro cizí jazyky. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dokáže komunikovat písemně i ústně na témata, která se v jednotlivých lekcích vybrané učebnice probrala orientuje se v ruském systému časování sloves využívá slovní zásoby k porozumění doplňkových textů orientuje se v ruských reáliích jazykové dovednosti jsou na úrovni A1 Evropského rámce pro cizí jazyky |
| dokáže komunikovat písemně i ústně na témata, která se v jednotlivých lekcích vybrané učebnice probrala orientuje se v ruském systému časování sloves využívá slovní zásoby k porozumění doplňkových textů orientuje se v ruských reáliích jazykové dovednosti jsou na úrovni A1 Evropského rámce pro cizí jazyky |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
|
Doporučená literatura
|
-
Brčáková, D., Mistrová, V., Arapova, N. Govorite po-russki = Ruská konverzace. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu I. Fraus Plzeň, 2012. ISBN 978-80-7238-700-7.
|