|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Skloňování podstatných jmen všech probraných typů v mn. č. - Nesklonná podstatná jména - Výjimky ve skloňování podstatných jmen - Podstatná jména životná a neživotná - Pohyblivé -o-/-e- u podstatných jmen - Výjimky v časování sloves - Předložkové vazby - Výslovnost předložkových spojení - Pohyblivý přízvuk podstatných jmen středního rodu - Intonace souvětí - Práce s rozšiřujícími texty - Evaluační test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 44 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokládá se znalost jazyka na úrovni A2 - B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Předpokládá se znalost jazyka na úrovni A2 - B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| správné intonace slovesa s pohyblivým přízvukem slovesa se změnou kmenové souhlásky rozkazovací způsob rozvitá souvětí |
| správné intonace slovesa s pohyblivým přízvukem slovesa se změnou kmenové souhlásky rozkazovací způsob rozvitá souvětí |
| vysvětluje správnou intonaci určuje a identifikuje slovesa s pohyblivým přízvukem určuje slovesa se změnou kmenové souhlásky zařazuje v komunikaci rozkazovací způsob vyjadřuje se v rozvitých souvětích |
| vysvětluje správnou intonaci určuje a identifikuje slovesa s pohyblivým přízvukem určuje slovesa se změnou kmenové souhlásky zařazuje v komunikaci rozkazovací způsob vyjadřuje se v rozvitých souvětích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| rozlišovat přízvučné a nepřízvučné slabiky používat správně intonaci pracovat s pohyblivým přízvukem užívat správně volené otázky i odpovědi používat rozvitá souvětí |
| rozlišovat přízvučné a nepřízvučné slabiky používat správně intonaci pracovat s pohyblivým přízvukem užívat správně volené otázky i odpovědi používat rozvitá souvětí |
| rozlišuje přízvučné a nepřízvučné slabiky používá správně intonaci pracuje s pohyblivým přízvukem užívá správně volené otázky i odpovědi zařazuje v komunikaci rozvitá souvětí |
| rozlišuje přízvučné a nepřízvučné slabiky používá správně intonaci pracuje s pohyblivým přízvukem užívá správně volené otázky i odpovědi zařazuje v komunikaci rozvitá souvětí |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student se orientuje v systému ruské gramatiky, ve zvukové a grafické stránce jazyka. Dovede interpretovat nabyté vědomosti v běžné komunikaci při nakupování, orientaci ve městě, cestování na úrovni středně pokročilý - B1 - B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyk. |
| Student se orientuje v systému ruské gramatiky, ve zvukové a grafické stránce jazyka. Dovede interpretovat nabyté vědomosti v běžné komunikaci při nakupování, orientaci ve městě, cestování na úrovni středně pokročilý - B1 - B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyk. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozhovor |
| Rozhovor |
|
Doporučená literatura
|
-
Brčáková. Govorite po ruski.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu II. Fraus Plzeň, 2007. ISBN 978-80-7238-659-8.
|