|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Řadové číslovky - Skloňování osobních zájmen (doplnění) - Minulý čas - Skloňování podstatných jmen (doplnění) - Slovesné vazby - Vyjádření vykání - Pohyblivý přízvuk u sloves - Pravopisné výjimky - Výslovnost párových tvrdých a měkkých souhlásek - Změny intonace otázek podle jejich smyslu - Test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 5 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk u sloves vysvětlit rozdíl mezi slovesy I. a II. časování |
| identifikovat přízvučné a nepřízvučné slabiky reprodukovat oznamovací a tázací věty vysvětlit pohyblivý přízvuk u sloves vysvětlit rozdíl mezi slovesy I. a II. časování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách interpretovat slovesa se změnou kmenové souhlásky |
| využít časovaná slovesa v jednoduché konverzaci na probíraná témata rozlišit slovesa I. a II. časování ovládat použití podstatných jmen po číslovkách interpretovat slovesa se změnou kmenové souhlásky |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Student umí hovořit o zájmové činnosti. Je schopný vyjádřit dojmy z divadelních, filmových a jiných uměleckých představení či pohovořit o studiu. Ovládá nejenom přítomný a budoucí čas, ale také čas minulý. |
| Student umí hovořit o zájmové činnosti. Je schopný vyjádřit dojmy z divadelních, filmových a jiných uměleckých představení či pohovořit o studiu. Ovládá nejenom přítomný a budoucí čas, ale také čas minulý. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Brčáková, D., Mistrová, V., Arapova, N. Govorite po-russki = Ruská konverzace. Praha : Leda, 2000. ISBN 80-85927-63-2.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu II. Fraus Plzeň, 2012. ISBN 978-80-7238-700-7.
|