|
Vyučující
|
-
Juráňová Veronika, Mgr.
-
Fuxová Eva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět pokrývá lekce 1-4 učebnice Navigate Upper-Intermediate: - Typy otázek - Předpřítomný čas prostý a průběhový - Minulé časy - Předminulý čas - Budoucí časy - Předbudoucí čas - Trpný rod - Kauzativní slovesa 'have' a 'get' - Kolokace - Slova s podobnými významy - Frázová slovesa - Problémy při telefonování - Složená podstatná jména - Rozdíly mezi britskou a americkou angličtinou Předmět je zaměřen na slovní zásobu a funkční jazyk související s probíranými tématy: Probírání důležitých životních událostí, dávání rad, noviny, nabídky, právo a pořádek, nakupování, stížnosti, výhody a nevýhody, sport, peníze, společenské výrazy. Dále probírána slovní zásoba s ohledem na budoucí profesní uplatnění studentů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 54 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost látky probírané v předmětu AJKA3 - Cizí jazyk angličtina |
| znalost látky probírané v předmětu AJKA3 - Cizí jazyk angličtina |
| Výsledky učení |
|---|
| identifikovat pravidla předmětných a podmětných otázek, otázek s předložkami s předložkami |
| identifikovat pravidla předmětných a podmětných otázek, otázek s předložkami s předložkami |
| vybrat správné gramatických časy |
| vybrat správné gramatických časy |
| vysvětlit termíny slovní zásoby vybraných témat - komunikace, kolokace se slovy čas a peníze, budoucnost, idiomy se zlatem, kreativita |
| vysvětlit termíny slovní zásoby vybraných témat - komunikace, kolokace se slovy čas a peníze, budoucnost, idiomy se zlatem, kreativita |
| vysvětlit kauzativní have and get |
| vysvětlit kauzativní have and get |
| identifikovat rozdílné výrazy a výslovnost v britské a americké angličtině |
| identifikovat rozdílné výrazy a výslovnost v britské a americké angličtině |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjádřit a předat informaci za použití správné jazykové struktury |
| vyjádřit a předat informaci za použití správné jazykové struktury |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| ústně i písemně reagovat adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| ústně i písemně reagovat adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| pracovat se všemi jazykovými prostředky v praktické konverzaci |
| pracovat se všemi jazykovými prostředky v praktické konverzaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. ISBN 0-521-52931-X.
-
Roberts, R. & Krantz, C. Navigate B2 Upper Intermediate Coursebook with video. Oxford University Press, 2016.
-
Roberts, R. & Krantz, C. Navigate B2 Upper-Intermediate Workbook with Key. Oxford University Press, 2016.
|