|
Vyučující
|
-
Juráňová Veronika, Mgr.
-
Fuxová Eva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět pokrývá lekce 9-12 učebnice Navigate Intermediate: - Srovnávání - Dedukce a spekulace - Frázová slovesa - Trpný rod - Členy - Fráze se slovesy 'take' a 'have' - Třetí podmínková věta - Modální slovesa pro minulost - Nepřímá řeč - Nepřímé otázky - Předložky - Slova s více významy - Popis osob Předmět je zaměřen na slovní zásobu a funkční jazyk související s probíranými tématy: Probírání důležitých životních událostí, dávání rad, noviny, nabídky, právo a pořádek, nakupování, stížnosti, výhody a nevýhody, sport, peníze, společenské výrazy. Dále probírána slovní zásoba s ohledem na budoucí profesní uplatnění studentů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Příprava na zápočet
- 36 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 48 hodin za semestr
|
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat pravidla anglické větné skladby, rozdílů ve struktuře vět mezi přímou a nepřímou řečí, činným a trpným rodem |
| identifikovat pravidla anglické větné skladby, rozdílů ve struktuře vět mezi přímou a nepřímou řečí, činným a trpným rodem |
| popsat pravidla stupňování přídavných jmen a frází využívaných pro jejich modifikaci |
| popsat pravidla stupňování přídavných jmen a frází využívaných pro jejich modifikaci |
| vysvětlit pravidla vytváření vazeb potřebných pro vyjádření nereálné minulosti - třetí kondicionál, vazba should have |
| vysvětlit pravidla vytváření vazeb potřebných pro vyjádření nereálné minulosti - třetí kondicionál, vazba should have |
| doplnit správně anglické určité a neurčité členy s podstatnými a vlastními jmény |
| doplnit správně anglické určité a neurčité členy s podstatnými a vlastními jmény |
| vybrat modálních slovesa dedukce, frázová slovesa a ustálené vazby předložek s přídavnými jmény nebo slovesy |
| vybrat modálních slovesa dedukce, frázová slovesa a ustálené vazby předložek s přídavnými jmény nebo slovesy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit a předat informaci za použití správné jazykové struktury |
| vytvořit a předat informaci za použití správné jazykové struktury |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| reagovat písemně i ústně adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| reagovat písemně i ústně adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| pracovat se všemi jazykovými prostředky v praktické konverzaci |
| pracovat se všemi jazykovými prostředky v praktické konverzaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
Rachael Roberts, Heather Buchanan. Navigate B1+ Intermediate Coursebook with video and Oxford Online Skills. 2015. ISBN 978-0-19-456662-9.
-
Raymond Murphy. English Grammar in Use (4th edition).
|