|
Vyučující
|
-
Juráňová Veronika, Mgr.
-
Fuxová Eva, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět pokrývá lekce 5-8 učebnice Navigate Intermediate: - Infinitiv a gerundium - Předpřítomný čas prostý - Minulý čas prostý - Vztažné věty - Předpřítomný čas průběhový - Extrémní přídavná jména - Spojovací výrazy - Předpony přídavných jmen - Vazba 'used to' - První podmínková věta - Druhá podmínková věta - Složená podstatná jména - Kolokace Předmět je zaměřen na slovní zásobu a funkční jazyk související s probíranými tématy: Probírání důležitých životních událostí, dávání rad, zábava, nabídky, právo a pořádek, nakupování, stížnosti, výhody a nevýhody, sport, peníze, společenské výrazy. Dále probírána slovní zásoba s ohledem na budoucí profesní uplatnění studentů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost látky probírané v kurzu AJKA1 - Cizí jazyk angličtina |
| znalost látky probírané v kurzu AJKA1 - Cizí jazyk angličtina |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit pravidla anglické větné skladby, tvoření přímých a nepřímých otázek, kladných a záporných vět |
| vysvětlit pravidla anglické větné skladby, tvoření přímých a nepřímých otázek, kladných a záporných vět |
| identifikovat základních rozdíly mezi předpřítomností a minulostí |
| identifikovat základních rozdíly mezi předpřítomností a minulostí |
| vysvětlit a popsat pojmy z vybraných témat - film, životní prostředí, počasí, technologie, pracovní prostředí |
| vysvětlit a popsat pojmy z vybraných témat - film, životní prostředí, počasí, technologie, pracovní prostředí |
| popsat pravidla tvoření reálných a nereálných kondicionálů pro vyjádření v přítomnosti a v budoucnosti |
| popsat pravidla tvoření reálných a nereálných kondicionálů pro vyjádření v přítomnosti a v budoucnosti |
| popsat pravidla tvorby přídavných a podstatných jmen pomocí přípon a předpon |
| popsat pravidla tvorby přídavných a podstatných jmen pomocí přípon a předpon |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit a předat informaci za použití správné jazykové struktury |
| vytvořit a předat informaci za použití správné jazykové struktury |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| analyzovat situaci a vybrat potřebné gramatické nástroje - správné časy, slovní obraty |
| reagovat písemně i ústně adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| reagovat písemně i ústně adekvátně jazykové úrovni kurzu |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| modifikovat jazykové vyjadřování podle stupně formality jazyka |
| pracovat se všemi jazykovými prostředky v praktické konverzaci |
| pracovat se všemi jazykovými prostředky v praktické konverzaci |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Navigate B1+ Intermediate Coursebook with video and Oxford Online Skills.
-
Raymond Murphy. English Grammar in Use (4th edition).
|