|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Kupní smlouva. - Odborná slovní zásoba a jednoduché texty ve vztahu ke kupní smlouvě. - Číselné údaje. - Porovnání množství a kvality. - Dodací podmínky. - Odborná slovní zásoba a texty k dodacím podmínkám - Vedlejší věty. - Procvičení vybraných vedlejších vět. - Neurčité tvary slovesné. - Dopravní prostředky. - Odborné texty a slovní zásoba ve vztahu k přepravě zboží. - Graf a popis grafu. - Prezentace ekonomických ukazatelů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Praktické procvičování
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Porozumění a práce s odborným textem. Schopnost komentovat grafy, souvisle popsat vývojové trendy. |
| Porozumění a práce s odborným textem. Schopnost komentovat grafy, souvisle popsat vývojové trendy. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| Student je schopen komunikovat při setkání s obchodními partnery, orientuje se již dobře v problematice firmy a její struktury, umí využít získané znalosti pro uplatnění se na trhu práce,rozumí odborným článkům z oblasti ekonomie, hovoří pouze s občasnými chybami, dokáže argumentovat a zapojit se do diskuze na úrovni B2. |
| Student je schopen komunikovat při setkání s obchodními partnery, orientuje se již dobře v problematice firmy a její struktury, umí využít získané znalosti pro uplatnění se na trhu práce,rozumí odborným článkům z oblasti ekonomie, hovoří pouze s občasnými chybami, dokáže argumentovat a zapojit se do diskuze na úrovni B2. |
| používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
| vysvětlí přítomný čas slabých a silných sloves definuje odlučitelné a neodlučitelné předpony popíše rozkazovací způsob vyjmenuje spojky souřadící a podřadící analyzuje préteritum a perfektum |
| vysvětlí přítomný čas slabých a silných sloves definuje odlučitelné a neodlučitelné předpony popíše rozkazovací způsob vyjmenuje spojky souřadící a podřadící analyzuje préteritum a perfektum |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používá němčinu v ústní i písemné komunikaci využívá němčinu k vedení dialogu provede překlad jednoduchých textů předá informace o známých tématech vyjádří souhlas a nesouhlas |
| používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
| použít němčinu v ústní i písemné podobě provést překlad jednoduchých textů popsat události v přítomném i minulém čase zjistit a předat informace vyjádřit souhlas a nesouhlas |
| použít němčinu v ústní i písemné podobě provést překlad jednoduchých textů popsat události v přítomném i minulém čase zjistit a předat informace vyjádřit souhlas a nesouhlas |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| používá němčinu v ústní i písemné komunikaci využívá němčinu k vedení dialogu provede překlad jednoduchých textů předá informace o známých tématech vyjádří souhlas a nesouhlas |
| používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
| vytvořit překlad jednoduchých textů |
| vytvořit překlad jednoduchých textů |
| charakterizovat události v přítomném i minulém čase |
| charakterizovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a interpretovat informace |
| navrhnout a interpretovat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Příprava a přednes prezentace |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Drmlová, Dana a kol. Německy s úsměvem nově. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-891-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Kozáková, Věra. Obchodní němčina = Wirtschaftsdeutsch. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0858-9.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
|