|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Nabídka. - Slovesa s odlišnou vazbou od češtiny. - Produkty a jejich vlastnosti. - Odborné texty a odborná slovní zásoba. - Zakázka. - Sloveso werden a jeho použití. - Trpný rod. - Silná slovesa a jejich uplatnění. - Číselné údaje. - Vyjadřování množství a kvality. - Popis produktu. - Odborné texty a odborná slovní zásoba. - Prezentace produktu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost slovní zásoby s rozvinutými konstrukcemi z obchodní němčiny. S jistotou používaná slovní spojení daného oboru, rozsáhlejší slovní zásoba, jsou upevněny gramatické a syntaktické struktury. Schopnost prezentovat firmu a její výrobky. |
| Znalost slovní zásoby s rozvinutými konstrukcemi z obchodní němčiny. S jistotou používaná slovní spojení daného oboru, rozsáhlejší slovní zásoba, jsou upevněny gramatické a syntaktické struktury. Schopnost prezentovat firmu a její výrobky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Písemná zkouška |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Drmlová, Dana a kol. Německy s úsměvem nově. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Kozáková, Věra. Obchodní němčina. Wirtschaftsdeutsch.. Brno, Computer Press, 2014. ISBN 80-251-858-9.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
|