|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Úvod do obchodní komunikace. - Lekce 1 - mluvená a psaná forma německého jazyka. - Slovosled německé věty, vyjádření souhlasu, nesouhlasu, pochybnosti. - Systém modálních sloves. - Předložky s 2. pádem a jejich užití. - Spojky souřadící a podřadící. - Úvod do obchodní korespondence, dopis, struktura a psaní dopisu, odborná slovní zásoba. - Lekce 2 -jazyk a forma obchodního dopisu, zkratky. - Konjunktiv II v obchodní komunikaci. - Neurčité tvary slovesné. - Země a jména obyvatelská. - Odborná slovní zásoba. - Poslechová cvičení, nácvik porozumění. - Závěrečný test.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| U tohoto kurzu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| U tohoto kurzu se předpokládají receptivní i produktivní řečové dovednosti na výchozí úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Analýza výkonů studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Písemná zkouška |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Drmlová, Dana a kol. Německy s úsměvem nově. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-891-2.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Höppnerová, Věra. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
|