|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Příprava na prezentaci - Struktura prezentace - Mluvená a psaná forma jazyka - Sběr dat - selektování informací - Osvojování slovní zásoby typické pro efektní prezentace - Vizualizace - Verbální a neverbální komunikace - Řeč těla - Rozvíjení komunikativních dovedností - Vyrovnání se se stresem - Týmové hodnocení ústních prezentací - Konstruktivní zpětná vazba - Test
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| V tomto předmětu se předpokládá znalost angličtiny na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| V tomto předmětu se předpokládá znalost angličtiny na úrovni B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. |
| Výsledky učení |
|---|
| orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace |
| orientace při výběru relevantních zdrojů při přípravě prezentace |
| návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace |
| návrhu struktury a obsahu při vytváření profesionální prezentace |
| definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných |
| definovat chyby při prezentaci u druhých i sebe samotných |
| stanovit vhodné rozložení částí prezentace a zvolení adekvátní formy |
| stanovit vhodné rozložení částí prezentace a zvolení adekvátní formy |
| použití jednotlivých frází pro koherentní průběh přednesu |
| použití jednotlivých frází pro koherentní průběh přednesu |
| orientation in the selection of relevant sources when preparing a presentation structure and content |
| orientation in the selection of relevant sources when preparing a presentation structure and content |
| design when creating a professional presentation |
| design when creating a professional presentation |
| define errors in presentation |
| define errors in presentation |
| determine the appropriate distribution of parts within the presentation and choose an adequate form |
| determine the appropriate distribution of parts within the presentation and choose an adequate form |
| utilize of individual phrases for a coherent course of the presentation |
| utilize of individual phrases for a coherent course of the presentation |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zapojit aktivně vhodný typ komunikační strategie při prezentaci |
| zapojit aktivně vhodný typ komunikační strategie při prezentaci |
| použít nonverbální aspekty jazyka pro doplnění verbální části prezentace |
| použít nonverbální aspekty jazyka pro doplnění verbální části prezentace |
| připravit se a reagovat na pokládání závěrečných otázek |
| připravit se a reagovat na pokládání závěrečných otázek |
| řešit situaci v momentě poklesu pozornosti publika |
| řešit situaci v momentě poklesu pozornosti publika |
| pracovat se stresem a využít jej ve svůj prospěch |
| pracovat se stresem a využít jej ve svůj prospěch |
| actively engage the appropriate type of communication strategy during the presentation |
| actively engage the appropriate type of communication strategy during the presentation |
| use non-verbal aspects of language to supplement the verbal part of the presentation |
| use non-verbal aspects of language to supplement the verbal part of the presentation |
| prepare and respond to asking closing questions |
| prepare and respond to asking closing questions |
| dealing with the situation at the moment when the audience's attention drops |
| dealing with the situation at the moment when the audience's attention drops |
| work with stress and use it to your advantage |
| work with stress and use it to your advantage |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Analýza prezentace |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
Emmerson,P. Business Grammar Builder. Macmillan Publishers Limited, 2002. ISBN 0 333 75492 1.
-
Gregory,H. Public Speaking for College and Career. 2009. ISBN 978-0-07-338516-7.
-
Hughes, John and Mallett, Andrew. Successful Presentations. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-476836-8.
-
Templeton,M. Public Speaking and Presentations Demystified. 2010. ISBN 13:978-0-07-16012.
-
Williams, E. Presentations in English. Macmillan Publishers Limited, 2008. ISBN 978-0-230-02876-0.
|