|
Vyučující
|
-
Kozáková Věra, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- Kupní smlouva - Odborná slovní zásoba a jednoduché texty ve vztahu ke kupní smlouvě - Číselné údaje - Porovnání množství a kvality - Dodací podmínky - Odborná slovní zásoba a texty k dodacím podmínkám - Vedlejší věty - Procvičení vybraných vedlejších vět - Neurčité tvary slovesné - Dopravní prostředky - Odborné texty a slovní zásoba ve vztahu k přepravě zboží - Graf a popis grafu - Prezentace ekonomických ukazatelů
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Cvičení na počítači, Praktické procvičování, Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Porozumění a práce s odborným textem. Schopnost komentovat grafy, souvisle popsat vývojové trendy. |
| Porozumění a práce s odborným textem. Schopnost komentovat grafy, souvisle popsat vývojové trendy. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves |
| schopnost komunikovat v německém jazyce v mluvené a psané formě na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
| schopnost komunikovat v německém jazyce v mluvené a psané formě na úrovni A2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves definovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami popsat rozkazovací způsob vyjmenovat spojky souřadící a podřadící rozlišit préteritum a perfektum |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| vysvětlit přítomný čas slabých a silných sloves identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami vyjádřit rozkazovací způsob definovat préteritum a perfektum vyjmenovat spojky souřadící a podřadící |
| Student rozumí obchodní problematice a umí reprodukovat jednoduché odborné texty. Hovoří plynně o výrobku, jeho technických parametrech. Umí popsat graf, vyhodnotit a popsat souvislosti. Vyzná se v obchodní korespondenci. Dokáže napsat reklamaci. |
| Student rozumí obchodní problematice a umí reprodukovat jednoduché odborné texty. Hovoří plynně o výrobku, jeho technických parametrech. Umí popsat graf, vyhodnotit a popsat souvislosti. Vyzná se v obchodní korespondenci. Dokáže napsat reklamaci. |
| používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
| používá přítomný čas slabých a silných sloves rozpozná slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami používá rozkazovací způsob rozliší préteritum a perfektum používá spojky souřadící i podřadící |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| identifikovat slovesa s odlučitelnými a neodlučitelnými předponami |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| vyjádřit rozkazovací způsob |
| definovat préteritum a perfektum |
| definovat préteritum a perfektum |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| vyjmenovat spojky souřadící i podřadící |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| ovládat němčinu v ústní i písemné podobě |
| používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
| používá němčinu v ústní i písemné podobě provede překlad jednoduchých textů popíše události v přítomném i minulém čase zjistí a předá informace zdůvodní souhlas a nesouhlas |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| praktikovat překlad jednoduchých textů |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| interpretovat události v přítomném i minulém čase |
| navrhnout a předat informace |
| navrhnout a předat informace |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| interpretovat souhlas a nesouhlas |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Týmová práce |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Praktické procvičování |
| Týmová práce |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Rozbor jazykového projevu studenta |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
Drmlová, Dana a kol. Německy s úsměvem nově. Plzeň, Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-958-2.
-
Kozáková, Věra. Obchodní němčina = Wirtschaftsdeutsch. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0858-9.
-
Krenn, W., Puchte, H. Motive A1-B1. Hueber Verlag, München, 2016. ISBN 978-3-19-001878-9.
-
Věra Höppnerová. Němčina pro jazykové školy 1 nově. Plzeň, Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-912-4.
-
Věra Höppnerová. Němčina pro jazykové školy 2 nově. Plzeň, Fraus, 2011. ISBN 978-80-7238-958-2.
|