Předmět: Základy podnikání v kreativním prostředí

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu Základy podnikání v kreativním prostředí
Kód předmětu MUPE/ZAPOK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
  • Večeřová Veronika, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do podnikání, podnikatelské prostředí. Právní aspekty podnikání a právní formy podnikání v ČR. Živnostenské právo. Životní cyklus podniku, vznik a zánik podniku. Založení fyzické a právnické osoby. Podpora podnikání. Základy ekonomiky podniku. Řízení nákladů, výnosů a výsledku hospodaření. Majetková a kapitálová struktura podniku. Základy financí a finančního řízení v podniku. Základy kalkulací a cenotvorby Canvas nástroj pro návrh business modelu v podnikatelském plánu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výsledky učení
Odborné znalosti
má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost;
má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost;
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Odborné dovednosti
zvládá porovnat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
zvládá porovnat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy
dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání.
  • Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník v platném znění.
  • JANATKA František. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
  • MARTINOVIČOVÁ, Dana, Miloš KONEČNÝ a Miloš VAVŘINA. Úvod do podnikové ekonomiky. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5316-4.
  • SYNEK, Miloslav a KISLINGEROVÁ, Eva. Podniková ekonomika. Praha, 2015. ISBN 978-8074002748.
  • Váchal, J., & Vochozka, M. Podnikové řízení.. Praha: Grada, 2013.
  • Veber, J., J. Srpová, a kol. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr