Předmět: Podnikatelské aktivity II

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu Podnikatelské aktivity II
Kód předmětu MUPE/TP9PA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vaculčíková Zuzana, Ing. Ph.D.
  • Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
  • Velichová Helena, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do podnikání, podnikatelské prostředí. 2. Podnikatelské prostředí v Evropské unii. 3. Právní aspekty podnikání a právní formy podnikání v ČR. 4. Životní cyklus podniku, vznik a zánik podniku. 5. Živnostenské právo. 6. Založení fyzické a právnické osoby. 7. Podpora podnikání. 8. Základy podnikové ekonomiky. 9. Řízení nákladů, výnosů a výsledku hospodaření. 10. Majetková a kapitálová struktura podniku. 11. Základy financí a finančního řízení v podniku. 12. Daňové aspekty v podnikání. 13. Tvorba podnikatelského plánu. 14. Bankovní soustava a pojišťovny v České republice.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o základním fungování hospodářství a ekonomického prostředí
má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost;
má přehled o základním legislativním rámci fungování ekonomických subjektů včetně rámce daňového s důrazem na podnikání a podnikatelskou činnost;
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Odborné dovednosti
zvládá porovnat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
zvládá porovnat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy
dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu
Doporučená literatura
  • Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník v platném znění.
  • Zákon č. 90/2012 Sb., Zákon o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích) v platném znění.
  • HOHN, V. How to run a business without risk: the truth revealed about business risk : ten interviews with experienced entrepreneurs and advisors. London: Meriglobe Business Academy, 2017. ISBN 978-1-911511-14-4.
  • Janatka, F. Podnikání v globalizovaném světě. Praha: Wolters Kluwer, 2017.
  • MARTINOVIČOVÁ, D., M. KONEČNÝ a J. VAVŘINA. Úvod do podnikové ekonomiky. 2014. ISBN 978-80-247-5316-4.
  • SHELTON, H. The secrets to writing a successful business plan: a pro shares a step-by-step guide to creating a plan that gets results. Rockville: Summit Valley Press, 2017. ISBN 978-0-9899460.
  • Srpová, Jitka. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
  • SYNEK, M. a kolektiv. Manažerská ekonomika. 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
  • SYNEK, M., KISLINGEROVÁ, E. a kol. Podniková ekonomika. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
  • ZAPLETALOVÁ, Šárka. Podnikání malých a středních podniků na mezinárodních trzích. Praha: Ekopress, 2015. ISBN 978-80-87865-16-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr