Předmět: Podnikatelská akademie

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu Podnikatelská akademie
Kód předmětu MUPE/H5PAK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
  • Konečný Petr, Ing.
Obsah předmětu
Úvod do podnikání. Start-upy. Podnikání v regionu. Komparace podnikatelských determinant v regionech - analýza konkrétních firem etablovaných oborů vybraných regionů. Příklady dobré praxe. Právní aspekty podnikání a zakládaní právních forem podnikání v ČR. Právo v podnikání, ochrana duševního vlastnictví. Produkt jako základ podnikání, jeho hodnota, hodnota pro zákazníka. Ekonomické aspekty podnikání, řízení nákladů a výnosů v nově vznikající firmě. Marketing a marketingové strategie v podnikání. Lean canvas - rozpracování podnikatelského nápadu I. Lean canvas - rozpracování podnikatelského nápadu II. Obhajoby rozpracovaných podnikatelský nápadů formou Elevator pitch.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výsledky učení
Odborné znalosti
mít přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí
mít přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí
mít přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání;
mít přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání;
ovládat postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umět vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
ovládat postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umět vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku;
orientovat se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientovat se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem)
orientovat se v problematice marketingu a mít přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání.
orientovat se v problematice marketingu a mít přehled o marketingových nástrojích ve specifických podmínkách rozjezdu a startu vlastního podnikání.
umět navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
umět navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost
Odborné dovednosti
zvládat porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
zvládat porovnat a analyzovat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí
rozumět základním aspektům ekonomického řízení firem
rozumět základním aspektům ekonomického řízení firem
dovést aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovést aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách;
dovést analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech
dovést analyzovat a identifikovat tržní příležitosti a uplatnit postupy vedoucí k založení vlastního podnikání v různých oblastech
dovést vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovést ho adekvátně evaluovat
dovést vytvořit a nastavit business model fungování firmy, vč. jeho škálovatelnosti a dovést ho adekvátně evaluovat
dovést navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit vlastní firmu
dovést navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit vlastní firmu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Doporučená literatura
  • ABRAMS, Rhonda. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America?s Best-selling Business Plan Guide!. Palo Alto: PlanningShop, 2014.
  • GUILLEBEAU, Chris. Startup za pakatel: objevte způsob, jak pracovat na sebe a živit se tím, co vás baví. Brno: Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-59-2.
  • OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
  • SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
  • THIEL, Peter A. a Blake MASTERS. Od nuly k jedničce: úvahy o startupech, aneb, jak tvořit budoucnost. Brno: Jan Melvil Publishing,, 2015. ISBN 978-80-87270-72-1.
  • VÁCLAVÍKOVÁ, Martina. Líheň podnikatelských nápadů: první kroky v podnikání. Brno: BizBooks, 2015. ISBN 978-80-265-0320-0.
  • VEBER, J., SRPOVÁ, J. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-1069-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr