Vyučující
|
-
Novák Petr, doc. Ing. Ph.D.
-
Kunovský Jan, doc. Ing. CSc.
-
Večeřová Veronika, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do podnikové ekonomiky 2. Ekonomický princip; Podnikatelské prostředí 3. Podnikání fyzických osob (podnikající podle podmínek Zákona č. 455/1991 Sb., o ţivnostenském podnikání) 4. Podnikání Právnických osob (fundace, ústavy, soukromoprávní korporace) 5. Majetek podniku 6. Kapitál podniku 7. Výnosy a náklady podniku 8. Základní nákladové analýzy 9. Základy kalkulací 10. Podnikatelský plán a záměr 11. Canvas nástroj pro návrh business modelu, jeho analýzu i inovaci. 12. Ţivotní cyklus podniku, fúze, akvizice, likvidace a zánik podniku 13. Základy finančního řízení podniku 14. Základy investičního rozhodování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí, a to i v mezinárodním měřítku |
má přehled o fungování hospodářství a ekonomického prostředí, a to i v mezinárodním měřítku |
má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
má přehled o legislativním rámci fungování ekonomických subjektů s důrazem na podnikání; |
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
ovládá postupy aplikované při zahájení a rozjezdu podnikatelské činnosti a umí vyhodnotit a analyzovat podnikatelskou myšlenku; |
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
orientuje se v základech řízení a v ekonomických souvislostech podnikatelských subjektů (firem) |
orientuje se ve vztazích mezi nástroji řízení ekonomiky podniku a základní problematice peněžních a kapitálových trhů; |
orientuje se ve vztazích mezi nástroji řízení ekonomiky podniku a základní problematice peněžních a kapitálových trhů; |
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
Umí navrhnout, analyzovat a aplikovat podnikatelské business modely a vyhodnotit jejich efektivnost |
Odborné dovednosti |
---|
zvládá porovnat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
zvládá porovnat pohledy různých ekonomických modelů na klíčové ekonomické kategorie a mechanismy v rámci ekonomického prostředí |
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem |
rozumí základním aspektům ekonomického řízení firem |
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
dovede aplikovat spektrum základních ekonomických nástrojů pro podporu manažerského rozhodování ve firmách; |
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy |
dovede vytvořit a nastavit business model fungování firmy |
dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu |
dovede navrhnout vlastní podnikatelský záměr a založit si vlastní firmu |
Doporučená literatura
|
-
ČR, Zákon č. 455/1991 Sb., o ţivnostenském podnikání v platném znění.
-
ČR, Zákon č. 89/2012 Sb., Zákon občanský zákoník v platném znění.
-
ČR, Zákon č. 90/2012 Sb., Zákon o obchodních společnostech a druţstvech (zákon o obchodních korporacích) v platném znění.
-
ABRAMS, Rhonda M. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide!. Sixth edition.. Palo Alto, CA: PlanningShop,, 2014. ISBN 978-1-933895-46-8.
-
CLARK, Tim, Alexander OSTERWALDER a Yves PIGNEUR. Business model you: a one-page method for reinventing your career.. Hoboken, N.J.: Wiley,, 2012. ISBN 978-1-118-15631-5.
-
JANATKA, František. Podnikání v globalizovaném světě.. Praha: Wolters Kluwer,, 2017. ISBN 978-80-7552-754-7.
-
JOHN, Vladimír. How to run a business without risk: the truth revealed about business risk : ten interviews with experienced entrepreneurs and advisors.. London: Meriglobe Business Academy., 2017. ISBN 978-1788037129.
-
MARTINOVIČOVÁ, Dana, Miloš KONEČNÝ a Jan VAVŘINA. Úvod do podnikové ekonomiky.. Praha: Grada,, 2014. ISBN 978-80-247-5316-4.
-
MAURYA, Ash. Running lean: iterate from plan A to a plan that works. 2nd ed.. Sebastopol, CA: O'Reilly,, 2012. ISBN 978-1-4493-0517-8.
-
OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR a Tim CLARK. Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers.. Hoboken, NJ: Wiley,, 2010. ISBN 978-0-470-87641-1.
-
OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Gregory BERNARDA a Alan SMITH. Value proposition design: how to create products and services customers want.. Hoboken: John Wiley,, 2014. ISBN 978-1-118-96805-5.
-
SYNEK, M. a kolektiv. Manažerská ekonomika. 5. aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada,, 2011. ISBN 978-80-247-3494-1.
-
SYNEK, M., KISLINGEROVÁ, E. a kolektiv. Podniková ekonomika. 6. přepracované a doplněné vydání.. Praha: C. H. Beck,, 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
-
VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kolektiv. Podnikání malé a střední firmy. 3. aktualizované a doplněné vydání.. Praha: Grada,, 2012. ISBN 978-80-247-4520-6.
-
WÖHE, G., KISLINGEROVÁ, E. Úvod do podnikového hospodářství. 2. přepracované a doplněné vydání.. Praha: C. H. Beck,, 2007. ISBN 978-80-7179-897-2.
-
ZÁMEČNÍK, R., TUČKOVÁ, Z., HROMKOVÁ, L. Podniková ekonomika II.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně,, 2007. ISBN 978-80-7318-624-1.
|