Předmět: SMART Tourism

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu SMART Tourism
Kód předmětu MUPE/4IRCE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gajdošík Tomáš, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Technologické a klimatické změny a krize jako stimul inteligentního rozvoje. Informační technologie a jejich vliv na inteligentní rozvoj cestovního ruchu. Velké (big) a otevřené (open) údaje v cestovním ruchu. Umělá inteligence a její aplikace v rozvoji cestovního ruchu. Inteligentní podniky cestovního ruchu a výměna údajů mezi nimi. Inteligentní města. Inteligentní destinace cestovního ruchu a jich spravování. Inteligentní návštěvníci v cestovním ruchu, jejich požadavky a chování. Vliv inteligentní koncepce na udržitelnost, konkurenceschopnost a odolnost cestovního ruchu. Národní politiky inteligentního rozvoje cestovního ruchu.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Studenti budou mít znalosti o konceptu inteligentního rozvoje v cestovním ruchu a jeho klíčových prvcích, včetně technologických, ekonomických a environmentálních aspektů.
Studenti budou mít znalosti o konceptu inteligentního rozvoje v cestovním ruchu a jeho klíčových prvcích, včetně technologických, ekonomických a environmentálních aspektů.
Získají znalosti o vlivu technologických inovací a klimatických změn na cestovní ruch a schopnost rozpoznat příležitosti a výzvy, které tyto změny přinášejí.
Získají znalosti o vlivu technologických inovací a klimatických změn na cestovní ruch a schopnost rozpoznat příležitosti a výzvy, které tyto změny přinášejí.
Budou schopni aplikovat nejnovější poznatky z vědeckých výzkumů v oblasti inteligentního rozvoje cestovního ruchu na řešení konkrétních problémů na různých úrovních, jako je makroúroveň, regionální úroveň nebo úroveň podniku.
Budou schopni aplikovat nejnovější poznatky z vědeckých výzkumů v oblasti inteligentního rozvoje cestovního ruchu na řešení konkrétních problémů na různých úrovních, jako je makroúroveň, regionální úroveň nebo úroveň podniku.
Získají znalosti o vlivu informačních technologií a analytických metod, včetně velkých a otevřených dat, na inteligentní rozvoj cestovního ruchu a schopnost je aplikovat při řešení problémů udržitelnosti a konkurenceschopnosti.
Získají znalosti o vlivu informačních technologií a analytických metod, včetně velkých a otevřených dat, na inteligentní rozvoj cestovního ruchu a schopnost je aplikovat při řešení problémů udržitelnosti a konkurenceschopnosti.
Budou mít povědomí o nejnovějších politikách a strategiích inteligentního rozvoje cestovního ruchu v zahraničí a schopnost reflektovat jejich význam a možné aplikace v domácím kontextu.
Budou mít povědomí o nejnovějších politikách a strategiích inteligentního rozvoje cestovního ruchu v zahraničí a schopnost reflektovat jejich význam a možné aplikace v domácím kontextu.
Odborné dovednosti
Studenti budou schopni kriticky analyzovat různé přístupy k inteligentnímu rozvoji cestovního ruchu a aktivně se účastnit diskusí, přičemž budou schopni formulovat a obhajovat své názory.
Studenti budou schopni kriticky analyzovat různé přístupy k inteligentnímu rozvoji cestovního ruchu a aktivně se účastnit diskusí, přičemž budou schopni formulovat a obhajovat své názory.
Získají dovednosti v práci s velkými daty a informačními technologiemi relevantními pro cestovní ruch, včetně schopnosti sbírat, analyzovat a interpretovat data pro podporu rozhodování.
Získají dovednosti v práci s velkými daty a informačními technologiemi relevantními pro cestovní ruch, včetně schopnosti sbírat, analyzovat a interpretovat data pro podporu rozhodování.
Budou schopni jasně a přesvědčivě prezentovat své myšlenky a výsledky v rámci diskusí, prezentací a psaných materiálů, a to jak ústně, tak písemně.
Budou schopni jasně a přesvědčivě prezentovat své myšlenky a výsledky v rámci diskusí, prezentací a psaných materiálů, a to jak ústně, tak písemně.
Získají dovednosti práce v týmu a spolupráce s ostatními studenty při řešení problémů v oblasti inteligentního rozvoje cestovního ruchu.
Získají dovednosti práce v týmu a spolupráce s ostatními studenty při řešení problémů v oblasti inteligentního rozvoje cestovního ruchu.
Budou schopni strategicky plánovat a formulovat doporučení pro inteligentní rozvoj cestovního ruchu na základě komplexního porozumění klíčovým faktorům a vlivům.
Budou schopni strategicky plánovat a formulovat doporučení pro inteligentní rozvoj cestovního ruchu na základě komplexního porozumění klíčovým faktorům a vlivům.
Doporučená literatura
  • BUHALIS, D., TAHERI, T., RAHIMI, R. Smart Cities and Tourism. Co-creating experiences, challenges and opportunities.. London: Goodfellow publishers, 2023.
  • GAJDOŠÍK, T. Smart Tourism Destination Governance. Technology and Design-Based Approach. Abingdon: Routledge, 2022. ISBN 978-1-032-21636-2.
  • GRETZEL, U. Smart Tourism Development. In Tourism in Development.. Oxford: CABI, 2021. ISBN 9781789242812.
  • KATSONI, V., SEGARRA-ONA, M. Smart Tourism as a Driver for Culture and Sustainability. Cham: Springer, 2019. ISBN 978-3-030-03909-7.
  • SIGALA, M., RAHIMI, R., THELWALL, M. Big Data and Innovation in Tourism, Travel and Hospitality. Managerial Approaches, Techniques and Applications.. Cham: Springer, 2019. ISBN 978-981-13-6338-2.
  • XIANG, Z., FESENMAIER, D. Analytics in Smart Tourism Design. Concepts and Methods.. Cham: Springer., 2016. ISBN 978-3-319-44262-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr