Předmět: Tvorba business modelů

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu Tvorba business modelů
Kód předmětu MUPE/3BM
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Macurová Lucie, Ing. Ph.D.
  • Kozubík David, Ing.
  • Popesko Boris, prof. Ing. Ph.D.
  • Slinták Karel, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Čtyři rozměry podnikání 2. Business modely 3. Osobní model 4. Canvas 5. Tvorba hodnotové nabídky 6. Lean canvas 7. Lean startup 8. Proces vývoje zákazníka 9. Design business modelu 10. Vzory business modelů 11. Trendy v oblasti tvorby business modelů 12. Praxe vybraných firem

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Předpoklady
Odborné znalosti
Student se naučí používat plátno business modelu, jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů.
Student se naučí používat plátno business modelu, jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů.
Výsledky učení
Student se naučí používat plátno business modelu, jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů.
Student se naučí používat plátno business modelu, jehož pomocí bude schopen modelovat obrysy podnikání nových i již osvědčených podnikatelských konceptů.
Vyučovací metody
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Anderson, C. Dlouhý chvost: proč budoucnost byznysu spočívá v dlouhodobých prodejích a větší pestrosti nabídky. Computer Press, 2013. ISBN 9788025125076.
  • Drucker, P. F. Inovace a podnikavost. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-29-2.
  • FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0939-2.
  • Chesbrough, H. Open Business Models: How to Thrive in the New Innovation Landscape. Boston: Harvard Business School Press, 2006. ISBN 978-1422104279.
  • Maurya, A. Running lean: iterate from plan A to a plan that works. O'Reilly Media, Inc., 2012. ISBN 978-1449305178.
  • OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
  • Ries, E. The lean startup: How today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses. Crown Publishing Group, 2011. ISBN 0307887898.
  • SRPOVÁ, Jitka, SVOBODOVÁ, Ivana, SKOPAL, Pavel, ORLÍK, Toma?s?. Podnikatelsky? pla?n a strategie. Pardubice: Rada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-4103-1.
  • Taleb, N. N. Antifragile: how to live in a world we don´t understand. London: Allen Lane, 2012.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr