Předmět: Koncepty podnikatelského myšlení

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu Koncepty podnikatelského myšlení
Kód předmětu MUPE/2KPM
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slinták Karel, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Kurz se sestává z dvanácti tematických přednášek v uvedeném pořadí Svět dneška - problémy, výzvy, trendy. Zárodky budoucnosti - nová paradigmata, skryté potřeby, sociální změny. Trendy v řízení firem - soustavy řízení dnes a zítra. Poznej sebe sama - přednosti, hodnoty, vášně. Jak změřit svůj život? Strategie úspěchu - hledání jedinečnosti. Trh a mapa empatie - zákazníci, potřeby, hodnoty, požadavky, základní funkce podniku. Inovace - principy, příležitosti, tvorba hodnoty, modrý oceán, základní funkce podniku. Motivace, lídři, změny. Podnikatelské modely. Příprava a realizace strategie - metoda pokusu a omylu, proces učení, proces emergence. Slušná firma. Vlastní postřehy a zkušenosti.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Organizačních forem a struktur
Organizačních forem a struktur
Systémů řízení
Systémů řízení
Jedinečné prodejní nabídky
Jedinečné prodejní nabídky
Osobního managementu
Osobního managementu
Inovací
Inovací
Odborné dovednosti
Analyzovat organizační struktury
Analyzovat organizační struktury
Identifikovat systémy řízení
Identifikovat systémy řízení
Analyzovat jedinečnost firem
Analyzovat jedinečnost firem
Odhalovat osobní potenciál
Odhalovat osobní potenciál
Identifikovat tržní příležitosti
Identifikovat tržní příležitosti
Doporučená literatura
  • CARNEY, B.M., GETZ, I. Svoboda v práci: jak nechat zaměstnance dělat, co chtějí, a tím zvýšit produktivitu, zisk a růst.. Praha: PeopleComm, 2013. ISBN 978-80-904890-7-3.
  • COLLINS, J.C. Jak z dobré firmy udělat skvělou.. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2545-1.
  • COLLINS, J.C., PORRAS, J.I. Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu: úspěšné návyky vizionářských společností.. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5638-7.
  • COVEY, S.R. 7 návyků skutečně efektivních lidí: zásady osobního rozvoje, které změní váš život.. Praha: FC Czech, 2014. ISBN 978-80-7261-282-6.
  • DRUCKER, P.F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 2. vydání.. Praha: Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-397-7.
  • HAMEL, G., BREEN, B. Budoucnost managementu. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-188-1.
  • CHRISTENSEN, C.M., ALLWORTH, J., DILLON, K. Jak změříte svůj život?.. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0061-2.
  • KOŠTURIAK, J., CHAĽ, J. Inovace: vaše konkurenční výhoda!. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1929-7.
  • KOŠTURIAK, J. Vlastní cestou: jak v podnikání rozvíjet výkonnost, výjimečnost a vášeň.. Praha: PeopleComm, 2016. ISBN 978-80-87917-21-3.
  • ZELENÝ, M., KOŠTURIAK, J. To vám byl divný svět: úvahy o proměnách světa kolem nás.. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny,, 2012. ISBN 978-80-7422-171-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr