Předmět: Service Economy

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu Service Economy
Kód předmětu MUPE/2EKSE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Charakteristika ekonomik založených na službách jako ukazatele ekonomického pokroku země. Znalostní služby v podmínkách evropské integrace. Role služeb v ekonomickém vývoji jednotlivých zemí. Poptávka po službách a její řízení. Nabídka služeb. Řízení kapacity ve spotřebovávaných službách. Kvalita služeb její měření a rozhodování spotřebitele. Rozvoj trhu služeb a rozšiřování měst. Marketingový proces v sektoru služeb. Plánování a rozhodování o cenových strategiích v sektoru služeb. Integrovaná marketingová komunikace v sektoru služeb. Cestovní ruch, jako primární průmysl služeb. Mezinárodní obchod a investice do služeb.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat vlastnosti služeb
popsat vlastnosti služeb
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb
definovat marketingové strategie ve službách
definovat marketingové strategie ve službách
popsat roli technologií ve službách
popsat roli technologií ve službách
charakterizovat cenové strategie ve službách
charakterizovat cenové strategie ve službách
Odborné dovednosti
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích
Doporučená literatura
  • CLAIR, G. S. Knowledge Services: A Strategic Framework for the 21st Century Organization (Current Topics in Library and Information Practice).. K G Saur Verlag Gmbh & Co, 2016. ISBN 978-3110462968.
  • JIRÁSKOVÁ, E. Ekonomika a podnikání ve službách.. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014. ISBN 978-80-7494-039-2.
  • PŘIKRYLOVÁ J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace.. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • SACHS, J. D. Building the New American Economy: Smart, Fair, and Sustainable. Columbia University Press, 2017. ISBN 978-0231184045.
  • STEJSKAL, J., KUVÍKOVÁ, H., MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, B., LINHARTOVÁ, V. Teorie a praxe veřejných služeb.. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-726-4.
  • TUČKOVÁ, Z. Ekonomika služeb.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-006-6.
  • VAŠTÍKOVÁ M. Marketing služeb ? efektivně a moderně.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
  • WIRTZ, J., LOVELOCK, Ch. Services marketing: people, technology, strategy.. World Scientific Publishing, 2016. ISBN 1944659013.
  • WIRTZ, J. Winning in Service Markets: Success through People, Technology and Strategy. WS Professional, 2016. ISBN 978-194465904.
  • ZEITHAML, V. A., BITNER M. J., GREMLER, D. Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm.. McGrow Hill, 2017. ISBN 978-0078112102.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr