Vyučující
|
-
Tučková Zuzana, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Charakteristika ekonomik založených na službách jako ukazatele ekonomického pokroku země. Znalostní služby v podmínkách evropské integrace. Role služeb v ekonomickém vývoji jednotlivých zemí. Poptávka po službách a její řízení. Nabídka služeb. Řízení kapacity ve spotřebovávaných službách. Kvalita služeb její měření a rozhodování spotřebitele. Rozvoj trhu služeb a rozšiřování měst. Marketingový proces v sektoru služeb. Plánování a rozhodování o cenových strategiích v sektoru služeb. Integrovaná marketingová komunikace v sektoru služeb. Cestovní ruch, jako primární průmysl služeb. Mezinárodní obchod a investice do služeb.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat vlastnosti služeb |
popsat vlastnosti služeb |
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb |
charakterizovat kritéria a metody pro hodnocení kvality služeb |
definovat marketingové strategie ve službách |
definovat marketingové strategie ve službách |
popsat roli technologií ve službách |
popsat roli technologií ve službách |
charakterizovat cenové strategie ve službách |
charakterizovat cenové strategie ve službách |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera |
aplikovat důsledky vlastností služeb na rozhodování manažera |
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod |
provést analýzu kvality služeb dle vybraných metod |
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb |
navrhnout marketingovou strategii pro vybraný podnik služeb |
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem |
aplikovat měkké dovednosti v komunikaci se zákazníkem |
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích |
aplikovat znalosti o systému služeb a okolí služeb na vybraných případových studiích |
Doporučená literatura
|
-
CLAIR, G. S. Knowledge Services: A Strategic Framework for the 21st Century Organization (Current Topics in Library and Information Practice).. K G Saur Verlag Gmbh & Co, 2016. ISBN 978-3110462968.
-
JIRÁSKOVÁ, E. Ekonomika a podnikání ve službách.. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014. ISBN 978-80-7494-039-2.
-
PŘIKRYLOVÁ J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace.. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
-
SACHS, J. D. Building the New American Economy: Smart, Fair, and Sustainable. Columbia University Press, 2017. ISBN 978-0231184045.
-
STEJSKAL, J., KUVÍKOVÁ, H., MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ, B., LINHARTOVÁ, V. Teorie a praxe veřejných služeb.. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-726-4.
-
TUČKOVÁ, Z. Ekonomika služeb.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-006-6.
-
VAŠTÍKOVÁ M. Marketing služeb ? efektivně a moderně.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
WIRTZ, J., LOVELOCK, Ch. Services marketing: people, technology, strategy.. World Scientific Publishing, 2016. ISBN 1944659013.
-
WIRTZ, J. Winning in Service Markets: Success through People, Technology and Strategy. WS Professional, 2016. ISBN 978-194465904.
-
ZEITHAML, V. A., BITNER M. J., GREMLER, D. Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm.. McGrow Hill, 2017. ISBN 978-0078112102.
|