Předmět: Management Innovation

» Seznam fakult » FAM » MUPE
Název předmětu Management Innovation
Kód předmětu MUPE/1ISRE
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slinták Karel, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. What matters today - values, innovation, adaptability, passion, ideology 2. Innovation and entrepreneurship - mission, vision, business theory 3. Principles of innovation - randomness vs. systematicity, fragility, resistance and antifragility 4. Business management - creation and organization of new projects 5. Business strategies 6. Management innovation program 7. Innovation perspectives - life, markets, democracy, cities, faith 8. Freedom at work - Jak companies and Why companies 9. Democratization of workplaces - a case study of Semco 10. Case studies - W. L. Gore, Favi, Morning Star, HCLT, Haier

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výsledky učení
Odborné znalosti
Inovací a jejich základního členění
Inovací a jejich základního členění
Hodnotových inovací
Hodnotových inovací
Strategie modrého a rudého oceánu
Strategie modrého a rudého oceánu
Podnikatelské strategie
Podnikatelské strategie
Manažerských inovací
Manažerských inovací
Odborné dovednosti
Členit inovace do jednotlivých kategorií
Členit inovace do jednotlivých kategorií
Provádět hodnotovou analýzu
Provádět hodnotovou analýzu
Identifikovat typy podnikatelských strategií
Identifikovat typy podnikatelských strategií
Analyzovat typy firem dle úrovně liberalizace
Analyzovat typy firem dle úrovně liberalizace
Třídit firmy dle inovačního potenciálu
Třídit firmy dle inovačního potenciálu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Doporučená literatura
  • ADAIR, J. Effective Innovation: How to stay ahead of the competition. PAN books, 2003. ISBN 978-0330344753.
  • CARNEY, B., GETZ, I. Freedom, Inc. Free your employees and let them lead your business to higher productivity, profits, and growth.. Crown Business, 2009. ISBN 978030746247.
  • DRUCKER, P. F. Innovation and Entrepreneurship.. HarperBusiness, 2006. ISBN 978-0060851132.
  • HAMEL, G., BREEN, B. The Future of Management. Harvard Business Press, 2007. ISBN 9781422148006.
  • HAMEL, G. What Matters Now: How to Win in a World of Relentless Change, Ferocious Competition, and Unstoppable Innovation. John Wiley & Sons, 2012. ISBN 9781118219089.
  • CHRISTENSEN, C. M., ALLWORTH, J., DILLON, K. How Will You Measure Your Life?. Harper Business, 2012. ISBN 978-0062102416.
  • KIM, W. Ch., MAUBORGNE, R. Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Harvard Business Review Press, 2015. ISBN 978-1625274496.
  • SEMLER, R. Maverick: The Success Story Behind the World's Most Unusual Workplace. Grand Central Publishing, 1995. ISBN 978-0446670555.
  • TALEB, N. Antifragile: Things That Gain from Disorder. Random House, 2014. ISBN 978-0812979688.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr