Vyučující
|
-
Sasínková Martina, Ing. Ph.D.
-
Fafílek Michael, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Neverbální komunikace manažera. Práce s hlasem, hlasová hygiena, práce s mikrofony. Zajímavý proslov, poutavá prezentace, tipy úspěšných řečníků. Manažerské rozhovory (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv, přijímání kritiky od zákazníka). Asertivita, řešení konfliktů. Komunikace s problémovými lidmi. Obchodní jednání, vyjednávání. Techniky kladení otázek a zvládání námitek u obchodního jednání. Obrana před nátlakovými technikami při obchodním jednání. Komunikace se zástupci médií. Tiskové konference. Etiketa manažerského oblékání (business dress code).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Praktické procvičování, Sebereflexe, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 23 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nespecifikováno |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit významy základních gest a jiných neverbálních signálů |
vysvětlit významy základních gest a jiných neverbálních signálů |
vyjmenovat základní vlastnosti hlasu, uvést doporučení k práci s hlasem během prezentování, jmenovat principy hlasové hygieny |
vyjmenovat základní vlastnosti hlasu, uvést doporučení k práci s hlasem během prezentování, jmenovat principy hlasové hygieny |
popsat základní doporučení pro tvorbu zajímavé prezentace, vyjmenovat několik tipů pro zvládání trémy, popsat doporučení pro práci s audiovizuálními pomůckami |
popsat základní doporučení pro tvorbu zajímavé prezentace, vyjmenovat několik tipů pro zvládání trémy, popsat doporučení pro práci s audiovizuálními pomůckami |
popsat princip poskytování zpětné vazby |
popsat princip poskytování zpětné vazby |
vyjmenovat asertivní techniky a vysvětlit jejich princip |
vyjmenovat asertivní techniky a vysvětlit jejich princip |
popsat jednotlivé fáze průběhu obchodního jednání |
popsat jednotlivé fáze průběhu obchodního jednání |
popsat způsob přípravy tiskové konference |
popsat způsob přípravy tiskové konference |
popsat pravidla tzv. Business Formal Dress Code |
popsat pravidla tzv. Business Formal Dress Code |
popsat postup sdělování nepříjemných zpráv |
popsat postup sdělování nepříjemných zpráv |
Odborné dovednosti |
---|
Rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
Rozeznat významy různých gest a dalších neverbálních signálů |
Aplikovat základy hlasové hygieny |
Aplikovat základy hlasové hygieny |
Připravit si prezentaci, přednést své myšlenky zajímavým způsobem a vystupovat jako přesvědčivý řečník |
Připravit si prezentaci, přednést své myšlenky zajímavým způsobem a vystupovat jako přesvědčivý řečník |
Používat doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
Používat doporučení k úspěšnému zvládnutí jeho trémy, když přednáší svůj projev před velkým publikem |
Aplikovat poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv) |
Aplikovat poznatky o vedení manažerských rozhovorů (poskytování zpětné vazby, sdělování nepříjemných zpráv) |
Aplikovat základní principy vyjednávání při obchodním jednání |
Aplikovat základní principy vyjednávání při obchodním jednání |
Uspořádat tiskovou konferenci, poskytnout oficiální prohlášení médiím, odpovídat na náročné otázky zástupců médií |
Uspořádat tiskovou konferenci, poskytnout oficiální prohlášení médiím, odpovídat na náročné otázky zástupců médií |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Práce studentů ve dvojicích |
Práce studentů ve dvojicích |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Allhoff, Dieter-W. Rétorika a komunikace : 14. vydání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2283-2.
-
Bajčan, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.
-
BĚLOHLÁVEK, František. 25 typů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha: Grada, 2016., 2016. ISBN 978-80-247-5872-5.
-
BUREŠ, I. Deset zlatých pravidel prodeje. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-114-3.
-
Edmüller, Andreas. Velká kniha manipulativních technik. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3778-2.
-
HIERHOLD, E. Rétorika a prezentace. Grada, 2008.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3., dopl. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
-
Lahnerová, D. Asertivita pro manažery. Praha: Grada,, 2009.
-
Lakhani, Dave. Jak prodávat, když nikdo nekupuje : --a jak prodávat ještě více, až lidé a firmy kupovat začnou. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3309-8.
-
Špaček Ladislav. Business etiketa a komunikace. Praha, 2013. ISBN 978-80-260-4347-8.
-
Věrčák, Girgašová, Liškařová. Media Relations není manipulace. Ekopress.
|