Vyučující
|
-
Pilík Michal, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojetí marketingu cestovního ruchu a jeho role v rámci zážitkové ekonomiky. Základy chování kupujících jsou nedílnou součástí marketingu cestovního ruchu. Přínos výzkumu pro formulaci marketingových rozhodnutí v cestovním ruchu. Sociální, etické a ekonomické aspekty cestovního ruchu. Relevantní marketingové strategie cestovního ruchu. Udržitelný cestovní ruch, regionální plánování a geodesign. Environmentální řízení rozvoje mezinárodního cestovního ruchu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti získají základní znalosti o konceptech a principů marketingu aplikovaných na cestovní ruch a pochopí jeho roli v rámci zážitkové ekonomiky. |
Studenti získají základní znalosti o konceptech a principů marketingu aplikovaných na cestovní ruch a pochopí jeho roli v rámci zážitkové ekonomiky. |
Získají porozumění základním principům chování kupujících a spotřebitelů v kontextu cestovního ruchu a jejich vlivu na marketingové rozhodování. |
Získají porozumění základním principům chování kupujících a spotřebitelů v kontextu cestovního ruchu a jejich vlivu na marketingové rozhodování. |
Porozumějí významu výzkumu pro formulaci marketingových strategií a rozhodnutí v oblasti cestovního ruchu a seznámí se s relevantními metodami výzkumu. |
Porozumějí významu výzkumu pro formulaci marketingových strategií a rozhodnutí v oblasti cestovního ruchu a seznámí se s relevantními metodami výzkumu. |
Získají znalosti o sociálních, etických a ekonomických otázkách týkajících se cestovního ruchu a budou schopni analyzovat jejich dopad na marketingové strategie. |
Získají znalosti o sociálních, etických a ekonomických otázkách týkajících se cestovního ruchu a budou schopni analyzovat jejich dopad na marketingové strategie. |
Porozumějí principům udržitelného cestovního ruchu a regionálnímu plánování, a budou schopni aplikovat je v rámci marketingových strategií s důrazem na dodržování environmentálních principů. |
Porozumějí principům udržitelného cestovního ruchu a regionálnímu plánování, a budou schopni aplikovat je v rámci marketingových strategií s důrazem na dodržování environmentálních principů. |
Odborné dovednosti |
---|
Studenti budou schopni analyzovat složité problémy a situace v oblasti marketingu cestovního ruchu a kriticky hodnotit různé přístupy a strategie. |
Studenti budou schopni analyzovat složité problémy a situace v oblasti marketingu cestovního ruchu a kriticky hodnotit různé přístupy a strategie. |
Získají dovednosti v prezentaci a komunikaci svých myšlenek, názorů a analýz, jak písemně, tak ústně, včetně schopnosti prezentovat výsledky výzkumu. |
Získají dovednosti v prezentaci a komunikaci svých myšlenek, názorů a analýz, jak písemně, tak ústně, včetně schopnosti prezentovat výsledky výzkumu. |
Budou schopni aplikovat teoretické koncepty a znalosti z marketingu cestovního ruchu na konkrétní případy a situace v praxi a formulovat praktická řešení. |
Budou schopni aplikovat teoretické koncepty a znalosti z marketingu cestovního ruchu na konkrétní případy a situace v praxi a formulovat praktická řešení. |
Budou schopni porozumět a efektivně komunikovat s lidmi z různých kulturních prostředí. |
Budou schopni porozumět a efektivně komunikovat s lidmi z různých kulturních prostředí. |
Získají dovednosti v identifikaci problémů a rozhodování v dynamickém prostředí cestovního ruchu, s důrazem na dodržování etických principů a udržitelnosti. |
Získají dovednosti v identifikaci problémů a rozhodování v dynamickém prostředí cestovního ruchu, s důrazem na dodržování etických principů a udržitelnosti. |
Doporučená literatura
|
-
EDGELL, D. L. Managing sustainable tourism: a legacy for the future. London: Routledge, 2020. ISBN 978-0-367-33138-2.
-
KIM, S., WANG, D. Future of tourism marketing.. London: Routledge/Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-1-032-00834-9.
-
KOTLER, P., BOWEN, J. T., MAKENS, J. C., BALOGLU, S. Marketing for hospitality and tourism.. Harlow: Pearson Education Limited, 2017. ISBN 9781292156156.
-
MORRISON, A. M. Marketing and managing tourism destinations.. London: Routledge, 2024. ISBN 978-1-032-38069-8.
-
MORRISON, A. M. Tourism marketing: in the age of the consumer. London: Routledge, 2022. ISBN 978-0-415-72635-1.
-
ORIADE, A., ROBINSON, P. Rural tourism and enterprise: management, marketing and sustainability. Wallingford: CABI, 2017. ISBN 9781780647500.
-
SMITH, J. Transforming travel: realising the potential of sustainable tourism.. Wallingford: CABI,, 2018. ISBN 9781786394194.
|