Vyučující
|
-
Vojtěšek Jiří, doc. Ing. Ph.D.
-
Švec Vlastimil, prof. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretická příprava na praxi ve škole. 2. Studium Rámcových vzdělávacích programů na základních a středních školách. 3. Absolvování praxe v podobě výuky pod dohledem pedagoga. 4. Studium dokumentace školy a vzdělávacího procesu po domluvě s vedením školy. 5. Seznámení se s organizační strukturou v rámci praxe. 6. Pozorování interakce učitel - žáci ve vyučovacích hodinách různých učitelů. 7. Vypracování portfolia v podobě záznamů z realizované výuky, přípravy na vlastní realizovanou vyučovací hodinu, celkového zhodnocení proběhlé praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Exkurze
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popíše a vysvětlí co je Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školu |
popíše a vysvětlí co je Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školu |
identifikuje organizační strukturu základní nebo střední školy |
identifikuje organizační strukturu základní nebo střední školy |
teoreticky se připraví na praxi při výuce na základní a střední škole |
teoreticky se připraví na praxi při výuce na základní a střední škole |
Odborné dovednosti |
---|
dovede realizovat náslechové sledování interakce učitel-žák |
dovede realizovat náslechové sledování interakce učitel-žák |
realizuje odbornou praxi formou náslechů v hodině |
realizuje odbornou praxi formou náslechů v hodině |
sestaví záznam z náslechové hodiny |
sestaví záznam z náslechové hodiny |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Pozorování |
Pozorování |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Pozorování |
Pozorování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Hospitace |
Hospitace |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...) |
Doporučená literatura
|
-
Dytrtová, Radmila. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
KRYKORKOVÁ, H., VÁŇOVÁ, R. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
-
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
-
Petty, G. Praha. Moderní vyučování. 1996.
-
PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.
|