Předmět: Pedagogická praxe s reflexí 1 - náslechová

» Seznam fakult » FAI » AURP
Název předmětu Pedagogická praxe s reflexí 1 - náslechová
Kód předmětu AURP/AP7P1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vojtěšek Jiří, doc. Ing. Ph.D.
  • Švec Vlastimil, prof. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
1. Teoretická příprava na praxi ve škole. 2. Studium Rámcových vzdělávacích programů na základních a středních školách. 3. Absolvování praxe v podobě náslechových hodin a praktického výstupu. 4. Studium dokumentace školy a vzdělávacího procesu po domluvě s vedením školy. 5. Seznámení se s organizační strukturou v rámci praxe. 6. Pozorování interakce učitel - žáci ve vyučovacích hodinách různých učitelů. 7. Vypracování portfolia v podobě záznamů z náslechových hodin, přípravy na vlastní realizovanou vyučovací hodinu, celkového zhodnocení proběhlé praxe.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Exkurze - 6 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 50 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 80 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
popíše a vysvětlí co je Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školu
popíše a vysvětlí co je Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školu
identifikuje organizační strukturu základní nebo střední školy
identifikuje organizační strukturu základní nebo střední školy
teoreticky se připraví na praxi při výuce na základní a střední škole
teoreticky se připraví na praxi při výuce na základní a střední škole
Odborné dovednosti
dovede realizovat náslechové sledování interakce učitel-žák
dovede realizovat náslechové sledování interakce učitel-žák
realizuje odbornou praxi formou náslechů v hodině
realizuje odbornou praxi formou náslechů v hodině
sestaví záznam z náslechové hodiny
sestaví záznam z náslechové hodiny
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Pozorování
Pozorování
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Pozorování
Pozorování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Hospitace
Hospitace
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • Dytrtová, Radmila. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
  • KRYKORKOVÁ, H., VÁŇOVÁ, R. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4.
  • KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
  • MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
  • Petty, G. Praha. Moderní vyučování. 1996.
  • PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr