Vyučující
|
-
Viktorin Adam, Ing. Ph.D.
-
Šilhavý Radek, doc. Ing. Ph.D.
-
Bajusová Darina, Ing.
|
Obsah předmětu
|
- Seznámení s moderním pojetím a principy softwarového inženýrství. Historie, úvod a význam softwarového inženýrství. Vlastnosti softwarového produktu. Softwarová krize. - Význam a principy modelování procesů pomocí Business Process Model Notation. Vztah k analýze a návrhu softwarových systémů. - Analýza a modelování funkčních a nefunkčních požadavků. - Možnosti zachycení uživatelských scénářů. Principy případů užití. Model případů užití v jazyce UML. - Objektové paradigma, principy modelování objektů a tříd. Model tříd v jazyce UML. - Význam realizačních modelů v UML jazyce a jejich využití. Sekvenční a aktivitní modely v UML. - Stavové modely v UML a jejich význam. Modely nasazení v UML a jejich význam. - Návrh grafického uživatelského rozhraní. Modely grafického uživatelského rozhraní, drátěné modely a jejich význam pro analýzu a návrh softwarových systémů. - Vývojové metodiky a modely softwarových procesů. Využití modelů ve vývojových fázích. - Dokumentace v softwarovém inženýrství, využívané postupy, normy. - Plánování vývoje, odhadování složitosti a doby potřebné pro vývoj. - Proces pořízení softwaru, projektový záměr, plán pořízení, úloha projektového manažera. - Plánování a kontrola projektů. - Případové studie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Laborování, Týmová práce
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozumí základům softwarového inženýrství a jeho historii. |
Student má znalosti z oblasti sofwarovéh procesu. Student je schopen využít objektové modelování v softwarovém návrhu. Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. Student je schopen analyzovat požadavky na software. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. |
Student má znalosti z oblasti sofwarovéh procesu. Student je schopen využít objektové modelování v softwarovém návrhu. Student je schopen interpretova diagramy modelovacího jazyka UML. Student využívá modelovací jazyk UML k návrhu softwaru. Student je schopen analyzovat požadavky na software. Student se schopen dokumentovat softwarový projekt. |
Rozumí základům softwarového inženýrství a jeho historii. |
Definuje principy softwarové analýzy. |
Definuje principy softwarové analýzy. |
Popisuje metody analýzy a modelování funkčních a nefunkčních požadavků. |
Popisuje metody analýzy a modelování funkčních a nefunkčních požadavků. |
Charakterizuje modelování v jazyce UML. |
Charakterizuje modelování v jazyce UML. |
Vyjmenovává základy plánování, dokumentace a řízení vývoje softwaru. |
Vyjmenovává základy plánování, dokumentace a řízení vývoje softwaru. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikuje techniky a nástroje softwarového inženýrství. |
Aplikuje techniky a nástroje softwarového inženýrství. |
Realizuje modelování softwarových systémů. |
Realizuje modelování softwarových systémů. |
Vytváří modely funkčních a nefunkčních požadavků. |
Vytváří modely funkčních a nefunkčních požadavků. |
Implementuje a interpretuje modely v jazyce UML. |
Implementuje a interpretuje modely v jazyce UML. |
Definuje model tříd a objekty pro navrhovanou aplikaci. |
Definuje model tříd a objekty pro navrhovanou aplikaci. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Týmová práce |
Demonstrace |
Demonstrace |
Laborování |
Laborování |
Hodnotící metody |
---|
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Doporučená literatura
|
-
Elektronické studijní opory.
-
Arlow, Jim. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací : průvodce analýzou a návrhem objektově orientovaného softwaru. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 807226947X.
-
Pilone, Dan. UML 2.0 in a nutshell Sebastopol, Calif. O'Reilly, 2005.
-
Pilone, Dan. UML 2.0 pocket reference Beijing. O'Reilly, 2006.
|