Vyučující
|
-
Pokorný Pavel, Ing. Ph.D.
-
Navrátil Pavel, Ing. Ph.D.
-
Drofová Irena, Ing.
|
Obsah předmětu
|
- Úvodní informace o přednáškách - přehled výuky, požadavky k zápočtu a doporučená literatura - Barvy a barevné modely - Digitalizace obrazu. Alias a jeho odstraňování - Neztrátové kompresní algoritmy v rastrovém obrazu - Ztrátové kompresní algoritmy v rastrovém obrazu - Rastrové grafické formáty - Vektorové grafické formáty a formáty pro uložení počítačových animací - Zpracování rastrového obrazu - základní pojmy a charakteristiky - Geometrické a barevné tranformace rastrového obrazu - Základy 3D grafiky - renderovací řetězec - Reprezentace 3D objektů - Promítání a světla ve 3D scéně - Materiálové a texturové vlastnosti 3D objektů - Zápočtový týden - písemná práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základy matematiky |
Základy matematiky |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit rozdíly mezi barevnými modely |
vysvětlit rozdíly mezi barevnými modely |
zhodnotit digitalizaci obrazu |
zhodnotit digitalizaci obrazu |
porovnat ztrátové a neztrátové kompresní algoritmy, které se používají v počítačové grafice |
porovnat ztrátové a neztrátové kompresní algoritmy, které se používají v počítačové grafice |
rozlišit rozdíly mezi nejčastěji používanými grafickými formáty |
rozlišit rozdíly mezi nejčastěji používanými grafickými formáty |
popsat základní geometrické a barevné transformace v rastrovém obraze |
popsat základní geometrické a barevné transformace v rastrovém obraze |
Odborné dovednosti |
---|
aktivně používat rastrovou a vektorovou 2D grafiku |
aktivně používat rastrovou a vektorovou 2D grafiku |
navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu |
navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu |
používat základní a pokročilé modelovací techniky |
používat základní a pokročilé modelovací techniky |
aplikovat materiálové vlastnosti a textury |
aplikovat materiálové vlastnosti a textury |
renderovat jednoduché i složitější 3D scény |
renderovat jednoduché i složitější 3D scény |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Blender Reference Manual.
-
GIMP User Manual.
-
Inkscape Tutorials.
-
BRITO, Allan. Blender Quick Start Guide. Birmingham, 2018. ISBN 978-1-78961-947-8.
-
HUGHES, John F. Computer Graphics: Principles and Practice. New Jersey, 2014. ISBN 0321399528.
-
STRODE Máirín, BAECHLER Oscar. Sams Teach Yourself Inkscape, Gimp and Blender in 24 Hours. 2020. ISBN 978-0672335938.
|