Předmět: Moderní počítačová grafika

» Seznam fakult » FAI » AUPKS
Název předmětu Moderní počítačová grafika
Kód předmětu AUPKS/AE2MG
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pokorný Pavel, Ing. Ph.D.
  • Navrátil Pavel, Ing. Ph.D.
  • Drofová Irena, Ing.
Obsah předmětu
- Úvodní informace o přednáškách - přehled výuky, požadavky k zápočtu a doporučená literatura - Barvy a barevné modely - Digitalizace obrazu. Alias a jeho odstraňování - Neztrátové kompresní algoritmy v rastrovém obrazu - Ztrátové kompresní algoritmy v rastrovém obrazu - Rastrové grafické formáty - Vektorové grafické formáty a formáty pro uložení počítačových animací - Zpracování rastrového obrazu - základní pojmy a charakteristiky - Geometrické a barevné tranformace rastrového obrazu - Základy 3D grafiky - renderovací řetězec - Reprezentace 3D objektů - Promítání a světla ve 3D scéně - Materiálové a texturové vlastnosti 3D objektů - Zápočtový týden - písemná práce

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 32 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základy matematiky
Základy matematiky
Výsledky učení
vysvětlit rozdíly mezi barevnými modely
vysvětlit rozdíly mezi barevnými modely
zhodnotit digitalizaci obrazu
zhodnotit digitalizaci obrazu
porovnat ztrátové a neztrátové kompresní algoritmy, které se používají v počítačové grafice
porovnat ztrátové a neztrátové kompresní algoritmy, které se používají v počítačové grafice
rozlišit rozdíly mezi nejčastěji používanými grafickými formáty
rozlišit rozdíly mezi nejčastěji používanými grafickými formáty
popsat základní geometrické a barevné transformace v rastrovém obraze
popsat základní geometrické a barevné transformace v rastrovém obraze
Odborné dovednosti
aktivně používat rastrovou a vektorovou 2D grafiku
aktivně používat rastrovou a vektorovou 2D grafiku
navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu
navrhnout a sestavit komplexnější 3D scénu
používat základní a pokročilé modelovací techniky
používat základní a pokročilé modelovací techniky
aplikovat materiálové vlastnosti a textury
aplikovat materiálové vlastnosti a textury
renderovat jednoduché i složitější 3D scény
renderovat jednoduché i složitější 3D scény
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Blender Reference Manual.
  • GIMP User Manual.
  • Inkscape Tutorials.
  • BRITO, Allan. Blender Quick Start Guide. Birmingham, 2018. ISBN 978-1-78961-947-8.
  • HUGHES, John F. Computer Graphics: Principles and Practice. New Jersey, 2014. ISBN 0321399528.
  • STRODE Máirín, BAECHLER Oscar. Sams Teach Yourself Inkscape, Gimp and Blender in 24 Hours. 2020. ISBN 978-0672335938.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr