Vyučující
|
-
Macků Lubomír, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy elektrotechniky. 2. Prvky elektrických obvodů. 3. Řešení stejnosměrných obvodů v ustáleném stavu. 4. Lineární obvody, přechodové děje v lineárních obvodech. 5. Střídavý proud, symbolicko-komplexní metoda. 6. Výkon jednofázového střídavého proudu. 7. Třífázový střídavý proud. 8. Elektrické stroje, transformátory. 9. Asynchronní, synchronní a krokový motor. 10. Servomotory, frekvenční měniče. 11. Základy elektroniky, napájecí zdroje. 12. Senzory, řiídicí a komunikační zařízení. 13. Měření elektrických veličin, elektrické měřicí přístroje. 14. Bezpečnostní opatření v elektrotechnice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student charakterisuje elektrické obvody a vybrané prvky elektrických obvodů. |
Student charakterisuje elektrické obvody a vybrané prvky elektrických obvodů. |
Student vysvětlí použití analýzy obvodů pro stejnosměrné i střídavé obvody. |
Student vysvětlí použití analýzy obvodů pro stejnosměrné i střídavé obvody. |
Student zdůvodní výhody či nevýhody použití jednotlivých metod analýzy (uzlová napětí, smyčkové proudy, Theveninova věta). |
Student zdůvodní výhody či nevýhody použití jednotlivých metod analýzy (uzlová napětí, smyčkové proudy, Theveninova věta). |
Student zhodnotí vhodnost využití elektro zařízení ve výrobních procesech a jiných aplikacích. |
Student zhodnotí vhodnost využití elektro zařízení ve výrobních procesech a jiných aplikacích. |
Student popíše aplikaci různých elektrických strojů a zařízení z hlediska jejich charakteristik. |
Student popíše aplikaci různých elektrických strojů a zařízení z hlediska jejich charakteristik. |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí různými metodami analysovat elektrické obvody. |
Student umí různými metodami analysovat elektrické obvody. |
Student umí navrhnout strukturu napájecího zdroje. |
Student umí navrhnout strukturu napájecího zdroje. |
Student umí posoudit vhodnost aplikace různých typů elektromotorů. |
Student umí posoudit vhodnost aplikace různých typů elektromotorů. |
Student umí zhodnotit vhodnost použití různých bezpečnostních opatření v elektrotechnice. |
Student umí zhodnotit vhodnost použití různých bezpečnostních opatření v elektrotechnice. |
Student umí navrhnout měření různých elektrických veličin. |
Student umí navrhnout měření různých elektrických veličin. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Laborování |
Laborování |
Odborné dovednosti |
---|
Laborování |
Laborování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Adámek, Milan. Měření v elektrotechnice. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2005. ISBN 8073183625.
-
Adámek, Milan. Úvod do elektrotechniky. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-411-7.
-
Bastian, Peter. Praktická elektrotechnika. Vyd. 1. Praha : Europa-Sobotáles, 2004. ISBN 8086706079.
-
Gibilisco, Stan. Teach yourself electricity and electronics. New York : McGraw-Hill. 2006.
-
Hruška, F. Senzory v systémech informatiky a automatizace. Zlín : UTB. 2007.
-
ŠTĚPÁN, B. Elektotechnická schémata a zapojení 1. BEN Praha. 2010.
-
Tkotz, Klaus. Příručka pro elektrotechnika. Praha : Europa - Sobotáles. 2006.
|