Vyučující
|
-
Křesálek Vojtěch, doc. RNDr. CSc.
-
Tomášková Hana, Mgr. Ph.D.
-
Hýl Pavel, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Fyzikální veličiny a jejich jednotky. 2. Kinematika, klasifikace pohybů. 3. Newtonovy zákony. 4. Zákony zachování. 5. Mechanické kmitání a vlnění. 6. Akustika 7. Stavová rovnice plynu, tepelné vlastnosti látek. 8. Elektrostatický náboj, elektrické pole 9. Elektrický proud. 10. Magnetické pole a materiály. 11. Elektromagnetické pole. 12. Struktura a skupenství látek. 13. Radioaktivita. 14. Základní představy o světě kolem nás aneb od kosmického po subatomární měřítko.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Cvičení na počítači, Individuální práce studentů, E-learning
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti středoškolské matematiky |
Základní znalosti středoškolské matematiky |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit základní pojmy z oblasti mechaniky, kmitů a vlnění, elektrického a magnetického pole |
vysvětlit základní pojmy z oblasti mechaniky, kmitů a vlnění, elektrického a magnetického pole |
definovat fyzikální veličiny a určit jejich jednotky |
definovat fyzikální veličiny a určit jejich jednotky |
vysvětlit význam probíraných fyzikálních zákonů |
vysvětlit význam probíraných fyzikálních zákonů |
charakterizovat: druhy pohybů, typy vlnění, oblasti ve spektru mechanických vln, základní elektrická zapojení |
charakterizovat: druhy pohybů, typy vlnění, oblasti ve spektru mechanických vln, základní elektrická zapojení |
přiřadit k fyzikálním principům technické aplikace |
přiřadit k fyzikálním principům technické aplikace |
Odborné dovednosti |
---|
užívat vhodné fyzikální termíny, vyjádřit se slovně i pomocí fyzikálních vztahů |
užívat vhodné fyzikální termíny, vyjádřit se slovně i pomocí fyzikálních vztahů |
převádět fyzikální jednotky a používat vektorový počet v oblasti probíraných fyzikálních disciplín |
převádět fyzikální jednotky a používat vektorový počet v oblasti probíraných fyzikálních disciplín |
aplikovat fyzikální zákony při řešení výpočetních úloh |
aplikovat fyzikální zákony při řešení výpočetních úloh |
posoudit a diskutovat závislost veličin/parametrů ovlivňující výsledky výpočetních úloh |
posoudit a diskutovat závislost veličin/parametrů ovlivňující výsledky výpočetních úloh |
číst data z grafů a vyhodnocovat je, na jejich základě provádět výpočty |
číst data z grafů a vyhodnocovat je, na jejich základě provádět výpočty |
realizovat měření a vyhodnotit praktické/laboratorní úlohy |
realizovat měření a vyhodnotit praktické/laboratorní úlohy |
používat fyzikální applety |
používat fyzikální applety |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
E-learning |
E-learning |
Cvičení na počítači |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
FEYNMAN, R.P., LEIGHTON, R.B., SANDS, M. Feynmanovy přednášky z fyziky s řešenými příklady. Havlíčkův Brod : Fragment, 2000.
-
HALLIDAY, D., R. RESNICK a J. WALKER. Fundamentals of physics. 9th ed. Hoboken: John Wile, 2011. ISBN 978-0-470-46908-8.
-
HALLIDAY, D., RESNICK, R. , WALKER, J. Fyzika : vysokoškolská učebnice obecné fyziky. Brno : VUTIUM, 2000. ISBN 80-214-1869-9.
-
Svoboda, E. Přehled středoškolské fyziky. 4., upr. vyd. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-307-0.
|