Předmět: Měkké dovednosti

» Seznam fakult » FAI » AUBI
Název předmětu Měkké dovednosti
Kód předmětu AUBI/AK9MK
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kotková Dora, Ing. PhD.
  • Zelinka Stanislav, PhDr. Mgr.
Obsah předmětu
1. Personalistika, řízení lidských zdrojů. 2. Komunikační dovednosti a schopnosti - verbální, nonverbální, písemné, ústní, individuální a týmové. 3. Organizační schopnosti a dovednosti. 4. Schopnost navazovat a udržovat kontakty. 5. Vyjednávání a řešení konfliktů. 6. Strategické a koncepční myšlení. 7. Kreativní myšlení. 8. Asertivita, asertivní jednání. 9. Schopnost sebereflexe. 10. Týmová spolupráce. 11. Odolnost vůči stresu. 12. Empatie, samostatnost, předvídavost. 13. Kompetentnost, kvalifikace; zadání závěrečné seminární práce. 14. Prezentace zadaných témat - klasifikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Semestrální práce - 45 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 48 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Úspěšné absolvování předmětů Psychologie a marketingová komunikace a Bezpečnostní inženýrství.
Úspěšné absolvování předmětů Psychologie a marketingová komunikace a Bezpečnostní inženýrství.
Výsledky učení
charakterizovat roli a úkoly personalistiky
charakterizovat roli a úkoly personalistiky
popsat způsoby řešení konfliktů
popsat způsoby řešení konfliktů
vysvětlit strategické, koncepční a kreativní myšlení
vysvětlit strategické, koncepční a kreativní myšlení
popsat možnosti odolnosti vůči stresu
popsat možnosti odolnosti vůči stresu
definovat týmovou spolupráci
definovat týmovou spolupráci
Odborné dovednosti
samostatně pracovat na zadaném úkolu
samostatně pracovat na zadaném úkolu
prezentovat výsledky své práce a diskutovat nad tématem
prezentovat výsledky své práce a diskutovat nad tématem
aplikovat různé způsoby řešení konfliktů
aplikovat různé způsoby řešení konfliktů
převést různé možnosti odolnosti vůči stresu do praxe
převést různé možnosti odolnosti vůči stresu do praxe
prezentovat rozdíly mezi strategickým, koncepčním a kreativním myšlením
prezentovat rozdíly mezi strategickým, koncepčním a kreativním myšlením
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Odborné dovednosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Analýza textu
Analýza textu
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Známkou
Didaktický test
Didaktický test
Doporučená literatura
  • AHLEMANN, F., F. EL ARBI, M. G. KAISER, AND A. HEC. ?A Process Framework for Theoretically Grounded Prescriptive Research in the Project Management Field. 2013.
  • ALBERANI, A. The impact of Soft Skills on the paths and careers of employees. Speech at ?Soft Skills and their role in employability ? New perspectives in teaching, assessment and certification?.
  • BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1975-7.
  • HAN, L. Hard Skills vs. Soft Skills ? Difference and Importance. Soft Skills - Ask a Wharton MBA.. 2018.
  • MATTHEW T. HORA, ROSS J. BENBOW & BAILEY B. SMOLAREK. Re-thinking Soft Skills and Student Employability: A New Paradigm for Undergraduate Education, Change: TheMagazine of Higher Learning. 2018.
  • MÜHLEISEN, S. a N. OBERHUBER. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Praha, 2008. ISBN 978-80-247- 2662.
  • PETERS-KÜHLINGER, G., JOHN, F. Komunikační a jiné ?měkké? dovednosti:využijte svůj potenciál, rozviňte své soft skills a staňte se úspěšnějšími. Praha, 2007. ISBN 80-85943-88-3.
  • THOMAS A. WIKLE TODD D. FAGIN. Hard and Soft Skills in Preparing GIS Professionals: Comparing Perceptions of Employers and Educators.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr