Název předmětu | Robotická laboratoř 1 |
---|---|
Kód předmětu | AUART/AP3L1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
ABB 1. Seznámení s prům. roboty, používané typy, představení 6-osého robota a jeho variant, pracovní prostor robota. 2. Úvod do RobotStudia, představení jednotlivých částí, ukázka reálných simulací. 3. Společná příprava pick & place aplikace, umístnění robota, vytvoření podstavce, dopravníků, manipulovaného kusu, tvorba programu. 4. Navázání logiky komponentů v lince (příjezd kusu, uchopení, odložení, ...), základní optimalizace. 5. Představení reálného robota a ovládacího panelu, ukázka pohybových módů, joggování, souřadnicových systémů, příprava simulace podle skutečného rozložení robota v lince. 6. Vytvoření programu pick & place pro reálnou linku v simulačním prostředí, ověření, přesun programu do reálného robota, naučení pozic, test programu. 7. Změna programu robota pro různé situace, rozložení kusů, přidání způsobu komunikace s obsluhou, zobrazení času cyklu a počítadla kusů. Stäubli 8. Seznámení s průmyslovými roboty, používané typy, představení robotických ramen instalovaných v lince, pracovní prostor robota. 9. Úvod do Stäubli Roboitcs Suite (SRS). Popis prostředí (nabídky), vytváření robotických buněk (nová, existující, vzdálená), práce s objekty (vkládání, pozicování - uchopovací režimy), vložení robota, pohyb robotem, uchopovací režimy. Panel MCP - ruční ovládání robotického ramene. 10. Základy práce v buňce. Vytvoření buňky, vytvoření aplikace, popis struktury aplikace, definice bodů (učení), projetí dráhy body (přímka, oblouk) - typy pohybů ().Podmínky/cykly/funkce. Práce s podmínkami. Práce s cykly - typy cyklů. Tvorba funkcí (vstupní parametry, lokální proměnné). Jednoduchý Pick&Place. 11. Nástroje. Definice nástroje. Uchopování. Jednoduchý příklad - přenesení součásti. Ukázkový příklad - paletizace. Vložení modelu. Provedení paletizace - funkce appro/compose. Definice vlastního souřadného systému. Ukázka využití pro paletizaci. 12. Práce s I/O. Knihovny (vytvoření, připojení k aplikaci, využití knihovny). Grafické uživatelské rozhraní. 13. Multitasking. Možnosti využití. Ukázkový příklad na paletizaci a grafickém uživatelském rozhraní. 14. Představení reálného robotu. Ovládací panel MCP - popis, pohyb robotu. Přenos programů do robotu a jeho spuštění.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
- Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů - Popíše základní složení robotického systému - Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu - Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů |
- Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů - Popíše základní složení robotického systému - Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu - Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů |
Odborné dovednosti |
- Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu - Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu - Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí - Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze - Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní - Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu |
- Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu - Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu - Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí - Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze - Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní - Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Laborování |
Laborování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|