Předmět: Robotická laboratoř 1

» Seznam fakult » FAI » AUART
Název předmětu Robotická laboratoř 1
Kód předmětu AUART/AP3L1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Navrátil Petr, Ing. Ph.D.
  • Vašek Vladimír, prof. Ing. CSc.
  • Spaček Ľuboš, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
ABB 1. Seznámení s prům. roboty, používané typy, představení 6-osého robota a jeho variant, pracovní prostor robota. 2. Úvod do RobotStudia, představení jednotlivých částí, ukázka reálných simulací. 3. Společná příprava pick & place aplikace, umístnění robota, vytvoření podstavce, dopravníků, manipulovaného kusu, tvorba programu. 4. Navázání logiky komponentů v lince (příjezd kusu, uchopení, odložení, ...), základní optimalizace. 5. Představení reálného robota a ovládacího panelu, ukázka pohybových módů, joggování, souřadnicových systémů, příprava simulace podle skutečného rozložení robota v lince. 6. Vytvoření programu pick & place pro reálnou linku v simulačním prostředí, ověření, přesun programu do reálného robota, naučení pozic, test programu. 7. Změna programu robota pro různé situace, rozložení kusů, přidání způsobu komunikace s obsluhou, zobrazení času cyklu a počítadla kusů. Stäubli 8. Seznámení s průmyslovými roboty, používané typy, představení robotických ramen instalovaných v lince, pracovní prostor robota. 9. Úvod do Stäubli Roboitcs Suite (SRS). Popis prostředí (nabídky), vytváření robotických buněk (nová, existující, vzdálená), práce s objekty (vkládání, pozicování - uchopovací režimy), vložení robota, pohyb robotem, uchopovací režimy. Panel MCP - ruční ovládání robotického ramene. 10. Základy práce v buňce. Vytvoření buňky, vytvoření aplikace, popis struktury aplikace, definice bodů (učení), projetí dráhy body (přímka, oblouk) - typy pohybů ().Podmínky/cykly/funkce. Práce s podmínkami. Práce s cykly - typy cyklů. Tvorba funkcí (vstupní parametry, lokální proměnné). Jednoduchý Pick&Place. 11. Nástroje. Definice nástroje. Uchopování. Jednoduchý příklad - přenesení součásti. Ukázkový příklad - paletizace. Vložení modelu. Provedení paletizace - funkce appro/compose. Definice vlastního souřadného systému. Ukázka využití pro paletizaci. 12. Práce s I/O. Knihovny (vytvoření, připojení k aplikaci, využití knihovny). Grafické uživatelské rozhraní. 13. Multitasking. Možnosti využití. Ukázkový příklad na paletizaci a grafickém uživatelském rozhraní. 14. Představení reálného robotu. Ovládací panel MCP - popis, pohyb robotu. Přenos programů do robotu a jeho spuštění.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
- Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů - Popíše základní složení robotického systému - Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu - Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů
- Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů - Popíše základní složení robotického systému - Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu - Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů
Odborné dovednosti
- Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu - Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu - Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí - Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze - Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní - Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu
- Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu - Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu - Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí - Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze - Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní - Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Laborování
Laborování
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr