Předmět: Laboratoř oboru

» Seznam fakult » FAI » AUART
Název předmětu Laboratoř oboru
Kód předmětu AUART/AK2LO
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Spaček Ľuboš, Ing. Ph.D.
  • Navrátil Petr, Ing. Ph.D.
  • Husár Jakub, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti vytvoří malé pracovní týmy, které v průběhu semestru vypracují 3 projekty. Projekty jsou založené na práci se stolními robotickými pažemi (Elephant Robotics) Obsah práce v jednotlivých týdnech: 1. týden: Představení robotických paží, které budou v rámci předmětu používány 2.-3. týden: Seznámení se s robotickými pažemi, ovládání a programovaní pomocí myBlockly + přechod do Python-u 4.-5. týden (1. projekt): Naprogramování robota pro ověření jeho přesnosti/opakovatelnosti 6.-8. týden (2. projekt): Naprogramování robota pro stavění věže z kostek 9.-13. týden (3. projekt): Projekt dle vlastního výběru - se zapojením kamery (resp. použít kameru pro zpětnou vazbu v programu) 14. týden: Prezentace výsledků, udělení zápočtů

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů
Vysvětlí základní pojmy z oblasti programování průmyslových robotů
Popíše základní složení robotického systému
Popíše základní složení robotického systému
Posoudí efektivitu pohybů pomocí navrhnutého programu
Posoudí efektivitu pohybů pomocí navrhnutého programu
Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu
Popíše možnosti ovládání systému pomocí ručního programovacího panelu
Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů
Popíše možnosti vývojových prostředí pro programování robotů
Odborné dovednosti
Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu
Ovládat robotické rameno prostřednictvím ručního programovacího panelu
Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu
Vytvářet jednoduché aplikace, data aplikace (body, nástroje), programy prostřednictvím programovacího panelu
Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí
Vytvořit lokální robotickou buňku/lokální kopii vzdálené buňky (reálné) v simulačním prostředí
Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze
Vytvořit jednoduchou aplikaci pro pohyb robotu po definované dráze
Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní
Vytvořit a použít knihovnu, vytvořit grafické uživatelské rozhraní
Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu
Nahrát a spustit program ze simulačního prostředí na reálném robotu
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr