Předmět: Pokročilé 3D modelovací techniky 3

» Seznam fakult » FAI » AUART
Název předmětu Pokročilé 3D modelovací techniky 3
Kód předmětu AUART/3DMT3
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dlabaja Štěpán, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
V jednotlivých hodinách se studenti se seznámí se základy práce v softwaru Blender: 1. týden - Seznámení se s Blenderem; uživatelské rozhraní, ovládání, výhody a nevýhody 2. - 4. týden - Základy organického polygonálního modelování 4. - 6. týden - Základy hard surface polygonálního modelování 7. týden - Import z jiných softwarů; základy vizualizace 8. týden - Renderovací engine; pathtracing, rasterizace a nastavení 9. týden - PBR materiály, nasvícení scény, práce s kamerou 10. týden - Základy animace 11. týden - Shape keys, vazby a vztahy 12. týden - Práce s kamerou, graph editor, typy interpolací v animaci 13. týden - Tvorba finální animace, export a zahájení finálního projektu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem je zápočet z předmětu 3DMT2
Předpokladem je zápočet z předmětu 3DMT2
Odborné dovednosti
Předpokladem jsou dovednosti získané v předmětu 3DMT2
Předpokladem jsou dovednosti získané v předmětu 3DMT2
Výsledky učení
Odborné znalosti
Definovat rozdíly mezi rasterizačním a pathtracingovým enginem
Definovat rozdíly mezi rasterizačním a pathtracingovým enginem
Popsat koncept PBR materiálu
Popsat koncept PBR materiálu
Definovat rozdíly mezi NURBS a polygonovým modelováním
Definovat rozdíly mezi NURBS a polygonovým modelováním
Popsat příklady různých typů interpolací a jejich efekt na výslednou animaci
Popsat příklady různých typů interpolací a jejich efekt na výslednou animaci
Vyjmenovat základní modifikátory používané v softwaru Blender
Vyjmenovat základní modifikátory používané v softwaru Blender
Odborné dovednosti
Ovládat a orientovat se v softwaru Blender
Ovládat a orientovat se v softwaru Blender
Vytvořit jednoduchý organický model
Vytvořit jednoduchý organický model
Vytvořit jednoduchý hardsurface model
Vytvořit jednoduchý hardsurface model
Nastavit a vytvořit statickou produktovou vizualizaci
Nastavit a vytvořit statickou produktovou vizualizaci
Vytvořit a vyexportovat krátkou produktovou animaci
Vytvořit a vyexportovat krátkou produktovou animaci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Demonstrace
Demonstrace
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Ing. Marek Pagáč, Ph.D. Učebnice SolidWorks.. 2017. ISBN 978-80-270-0918-3.
  • Lombard M. SolidWorks Surfacing and Complex Shape Modeling. Indianapolis USA, 2008. ISBN 978-0-470-25823-1.
  • Lombard M. SolidWorks 2013 Bible. Indianapolis USA, 2013. ISBN 978-1-118-50840-4.
  • Lombard M. Surfacing and Complex Shape Modeling. Indianapolis USA, 2008. ISBN 978-0-470-25823-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr